۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۴۶

خطیب‌زاده تأکید کرد؛

زنجیره‌های اقتصاد کشور باید آزاد شود/ مخالف جنگ هستیم

زنجیره‌های اقتصاد کشور باید آزاد شود/ مخالف جنگ هستیم

مشهد ـ سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: باید تمام زنجیره‌های اقتصاد کشورمان از جمله در نفت، پتروشیمی، فولاد، ساخت و ساز و کشتیرانی آزاد شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید خطیب زاده شامگاه شنبه در مراسم افتتاحیه بیستمین اردوی آموزشی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور که در مشهد در حال برگزاری است، اظهار کرد: باید تمام تحریم‌ها که مانع انتفاغ اقتصاد ایران است، برداشته شود و زنجیره‌های اقتصادی آزاد شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص مذاکرات برجام بیان کرد: هرچه در مسأله برجام و مذاکرات اتفاق افتاده است در جهت حفظ منافع تک تک مردم است و با توجه به اینکه برجام در مکث است چرا که اتحادیه اروپا در خواست مکث کرده است در تلاش هستیم مذاکرات دوباره صورت گیرد و آمریکا شرایط را بپذیرد.

وی گفت: هر مذاکره‌ای یک دستور مذاکرات دارد که موفقیت خود را بر اساس آن می‌سنجد که در همین رابطه تیم مذاکره کننده ایران نیز در وین دستور کار روشن دارد و تلاش آن‌ها در مذاکرات حفظ منافع مالی و اقتصادی کشور و ملت است.

خطیب‌زاده افزود: در این مذاکرات وزارت امور خارجه مجری مذاکرات است و مذاکرات در شورای عالی امنیت راهبری می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد: در خصوص جنگ اوکراین مقام معظم رهبری موضع ایران را در جنگ روسیه و اوکراین مشخص کردند و وزارت امور خارجه هم اعلام کرد که ما مخالف جنگ هستیم و آن را مردود می‌دانیم و جنگ از نظر ما راه حل نیست.

وی گفت: جنگی که امروز انجام شده ریشه در چند دهه گسترش و توسعه طلبی ناتو با محوریت آمریکا دارد.

خطیب‌زاده افزود: چند دهه است که جنگ اقتصادی، فرهنگی و سیاسی شروع شده و امروز تبدیل به جنگی شده است که ما آن را مردود می‌دانیم و در تلاشیم گفت‌وگوها آغاز و جنگ تمام شود و رویارویی اتمی و هسته‌ای صورت نگیرد.

کد خبر 5445705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha