یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد؛

تحرکات ارتش آمریکا در پایگاه الحریر اربیل

تحرکات ارتش آمریکا در پایگاه الحریر اربیل

یک منبع امنیتی عراقی از تحرکات ارتش تروریست آمریکا در داخل پایگاه الحریر در داخل فرودگاه اربیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، یک منبع امنیتی عراقی از تحرکات ارتش تروریست آمریکا در داخل پایگاه الحریر در داخل فرودگاه اربیل خبر داد.

بر اساس این گزارش، تجهیزات نظامی از طریق گذرگاه فیشخابور از مرزهای سوریه وارد استان دهوک شده است. این تجهیزات به سمت پایگاه الحریر ارسال شده است.

همچنین نظامیان آمریکایی در حال تقویت استحکامات امنیتی خود در اطراف پایگاه مذکور هستند.

این منبع به پروازهای شناسایی اشغالگران هم اشاره کردند.

پیش از این، «امیر عبدالمنعم» کارشناس امنیتی عراق نسبت به حمله آمریکایی-صهیونیستی به پایگاه‌های نظامی عراق در داخل و مرزهای این کشور، هشدار داده و اعلام کرده بود: خطر بمباران مواضع نظامی عراق به بهانه پاسخ به هدف قرار دادن پایگاه‌های موساد در «اربیل»، وجود دارد. آمریکا و رژیم صهیونیستی قادر نیستند که به طور مستقیم به بمباران مذکور پاسخ دهند، پس به سراغ بمباران پایگاه‌های نظامی عراق و سوریه خواهند رفت.

این کارشناس عراقی در پایان با اشاره به اینکه دولت عراق باید آمریکا و رژیم صهیونیستی را ملزم به عدم بمباران پایگاه‌های نظامی عراق کند، اظهار داشت که این اقدام از سوی واشنگتن و تل آویو، عراق را درگیر جنگی می‌کند که خودش خواهان آن نبوده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد روزیکشنبه پایگاه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی در اربیل را با ۱۲ فروند موشک بالستیک هدف قرارداد. سپاه پاسداران در بیانیه‌ای ضمن پذیرفتن مسئولیت این حمله اعلام کرد که در پی جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی و اعلان قبلی مبنی بر بی پاسخ نگذاردن جنایت‌ها و شرارت‌های این رژیم منحوس، «مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها» مورد هدف موشک‌های قدرتمند و نقطه زن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت.

وبگاه «کریدل» به نقل از منابع امنیتی نوشت که حمله موشکی به مقر موساد در اقلیم کردستان عراق سه کشته و ۱۱ زخمی داشته است که همگی از عوامل رژیم صهیونیستی بوده‌اند. دو تن از افراد کشته شده، از افسران رده بالای رژیم صهیونیستی به حساب می‌آمدند.

این وبگاه افزود: این حمله را باید به منزله پیامی خطاب به کشورهای منطقه تلقی کرد مبنی بر اینکه ایران حضور عوامل بیگانه را در مرزهای خود برنمی تابد.

این عملیات در ساعت ۱:۲۰ دقیقه بامداد انجام شد که یادآور ساعت شهادت سردار قاسم سلیمانی به دست تروریست‌های آمریکایی و صهیونیست است.

کریدل به نقل از منابع آگاه افزود که بلافاصله بعد از حمله، به دلایل امنیتی، یک آمبولانس هوایی از «اشتوتگارت» آلمان به مقصد قطر اعزام شد. ظاهراً آمریکایی‌ها از هواپیمای ترابری سی ۱۳۰ برای انتقال اجساد و مجرحین به این آمبولانس استفاده کرده‌اند.

کد خبر 5447832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ملت IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      1 0
      دولت دست نشانده عراق که جرئت اعتراض به امریکا و اسرائیل را ندارد باید جوابگو باشد که کشورش را مستعمره این دو کشور کرده
    • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      1 0
      مبداش راوکاروانهایشان رابابمب وراکت وموشک بمباران میکنیم