۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۲۶

پروژه «سبزه میدان» راه‌گشای ساماندهی طرح دولتخانه صفوی است

پروژه «سبزه میدان» راه‌گشای ساماندهی طرح دولتخانه صفوی است

قزوین- مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین گفت: تکمیل و بهره برداری از پروژه نوسازی و بهسازی سبزه‌میدان راهگشای پروژه مرمت و بهسازی دولتخانه صفوی است.

به گزارش خبرنگار مهر آرش رشوند اوه صبح پنجشنبه در آئین بهره برداری از پروژه نوسازی سبزه میدان شهر قزوین و افتتاح ۱۲ پروژه شهری دیگر که در سالن استاد مجابی موزه قزوین برگزار شد اظهار کرد: سال ۱۳۸۲ و پس از سفر رهبر معظم انقلاب به استان قزوین بهسازی و مرمت دولت‌خانه صفوی یکی از مصوبه‌های سفر ایشان به استان قزوین بود و برای شکل‌گیری و ساماندهی این پروژه دستگاه‌های مختلف از جمله میراث فرهنگی و شهرداری وظایفی را به عهده گرفتند.

مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین ادامه داد: در سال ۱۳۹۵ طی جمع بندی‌ای که توسط استانداری قزوین با حضور متولیان امر اتفاق افتاد طرح ساماندهی دولت‌خانه صفی و ۵ پروژه عمرانی دیگر در اولویت‌های استان در نظر گرفته شد و تقسیم وظایف نیز شرح داده شد که ساماندهی سبزه میدان و محدوده اطرافش به عهده شهرداری قزوین است.

وی با بیان این موضوع که مطالعات دقیق و برنامه‌ریزی ها برای ساماندهی پروژه سبزه میدان از همان روزهای ابتدایی ابلاغ توسط شهرداری قزوین آغاز شده عنوان کرد: از نگاه ما سبزه میدان کلید دولت‌خانه صفوی بود و اگر این پروژه به درستی انجام می‌شد در واقع کلید پروژه دولت‌خانه می‌بود و می‌توانست در ابعاد مختلف دز این مسئله راهگشایی کند.

رشوند آوه با اشاره به اینکه پروژه سبزه میدان ۱۶ زیر پروژه دیگر را نیز شامل می‌شد، مطرح کرد: از جمله پیاده رو خیابان از سمت شمال، جنوب, شرق و غری و نیز بدنه سازی این فضا که با همراهی کسبه این بخش همراه بود و در نهایت این فعالین به ساماندهی مرکز تجاری و فرهنگی شهر بدل شد.

مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین با اشاره ربه این مسئله که کار سبزه میدان به طور ۱۰۰ درصدی تا ۲۹ اسفند ماه به پایان می‌رسد خاطرنشان کرد: امیدواریم یک گام دیگر برای خدمت به مردم برداریم و همراهی مردم را در پروژه‌های شهری به همراه داشته باشیم.

وی در خاتمه گفت: پروژه سبزه میدان و ۱۲ پروژه شهری دیگر که امروز به بهره برداری می‌رسد با هزینه‌ای بالغ بر ۳۹ میلیارد تومان انجام پذیرفته است.

کد خبر 5449429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha