۵ فروردین ۱۴۰۱، ۲۳:۵۰

معاون استاندار ایلام:

۲۲ نقطه حادثه خیز در جاده های استان ایلام وجود دارد

۲۲ نقطه حادثه خیز در جاده های استان ایلام وجود دارد

ایلام-معاون عمرانی استانداری ایلام گفت: در حال حاضر ۲۲ نقطه حادثه خیز در جاده های استان ایلام وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری شامگاه جمعه در نشست راهبری سفرهای نوروزی استان با عنوان این مطلب که چهاربانده کردن راههای مواصلاتی وهوشمندسازی و افرایش نصب دوربین در همه محورها را مهم‌ترین عامل در کاهش سوانح و تصادفات است، اظهار داشت: موضوع دیگری که در کاهش سوانح و حوادث جاده‌ای بسیار مهم و اثر گذار این یک مسئله فرهنگی است که باید در این حوزه فرهنگ سازی شود.

وی افزود: ۲۲ نقطه حادثه خیز در استان وجود دارد که بیشترین تصادفات در این نقاط به وقوع می‌پیوندد و باید این نقاط با همکاری دستگاه‌ها به مرور اصلاح شوند.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: در استان ایلام با وجود وضعیت توپوگرافی سخت، اما اقدامات بحث ساخت و ساز راههای استان رضایت بخش و مطلوب است.

وی تاکید کرد: امسال برای ۳۱ کیلومتر جاده در استان به همت قرارگاه خاتم الانبیاء بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با رایزنی‌های استاندار و در یک برنامه بلند مدت و میان مدت در حال انجام است.

هژبری بیان داشت: ترددها در استان طی هفته اخیر بسیار زیاد شده است و تصادفات در استان به خاطر این توپوگرافی استان آمار بالایی دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام بالابردن نظارت‌ها و تشدید حضور پلیس در محورهای مواصلاتی را در کاهش سوانح رانندگی بسیار اثر گذار عنوان کرد و گفت: اگر تلاش کنیم که سرعت‌ها کاهش یابد تلفات هم کمتر خواهد شد و کاهش ۲۰ کیلومتری سرعت در محورها باعث کاهش بالای حوادث در جاده‌ها خواهد شد.

وی آشکار سازی نقاط حادثه خیز در استان بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: نقاط کور جاده‌ای را در برنامه میان مدت باید اصلاح کنیم و این نشست آغاز برای شروع به کار شناسایی، تأمین اعتبار و دیگر مسائل خواهد بود.

هژبری ادامه داد: در مسیرهای استان خودروهای امدادی و راهداری هم در حضور دارند که باعث بازدارندگی و کاهش سرعت‌ها وسایل نقلیه در محورها خواهند شد.

معاون استاندار ایلام اضافه کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی از فردا یک وسیله نقلیه را همراه با راننده به مدت یک هفته در اختیار پلیس راه قرار می‌دهند و توزیع این خودروها بر عهده پلیس راه خواهد بود که اولویت حضور این خودروها در شهرستان‌های سرابله، ایلام، مهران و دهلران خواهد بود.

وی گفت: تلاش ما تقویت پلیس راه خواهد بود پلیس راه در بخشی از مسیرها حضور گسترده‌ای همراه با تیم‌ها و ایستگاه‌های راهداری و فوریت‌های پزشکی و هلال احمر دارد.

کد خبر 5453628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha