۲۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۱۱

فرمانده انتظامی اردبیل:

جرایم سایبری در اردبیل ۶ درصد کاهش یافته است

جرایم سایبری در اردبیل ۶ درصد کاهش یافته است

اردبیل- فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: جرایم سایبری در استان اردبیل ۶ درصد در سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار هوشنگ حسینی عصر سه‌شنبه در جریان بازدید از یگان نیروی انتظامی در منطقه مرزی بیله‌سوار اظهار کرد: در کنار کاهش جرایم حوزه سایبری و فضای مجازی، بیش از ۸۹ درصد جرایم رخ داده در این فضا در یک سال گذشته کشف و با متخلفان برخورد قانونی شده است.

وی با بیان اینکه استان اردبیل جز استان‌های امن کشور است، تصریح کرد: ۳۱ استان کشور فراوانی جرایم بیشتری نسبت به اردبیل دارند و این استان همواره جز سه استان برتر و ممتاز در برقراری امنیت پایدار است.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با بیان اینکه در بحث وقوع جرم به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، ۷۰۰ فقره وقوع جرم به ثبت رسیده است، گفت: ۹۰۰ فقره تعداد وقوع جرم در این استان کمتر از میانگین کشوری است.

سردار حسینی دلیل کاهش وقوع جرم در این استان را اعتقادات مردم و باورهای دینی توصیف کرد و افزود: بسیاری از خانواده‌ها در سال‌های اخیر مراقبت بهتری را از فرزندان خود داشته و جلوی وقوع جرایم در همان مراحل اولیه گرفته شده است.

وی به کشفیات یک سال گذشته مواد افیونی در استان اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۲ تن و ۳۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سال ۱۴۰۰ در استان اردبیل کشف و با قاچاقچیان در ابعاد مختلف برخورد شده است.

سردار حسینی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در بحث تصادفات جاده‌ای، استان اردبیل جز پنج استان کشور است که روند کاهشی داشته و ما نسبت به سال‌های قبل ۶ درصد کاهش جرایم و تصادفات رانندگی را در محورهای مواصلاتی استان شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: در ۲۲ روز گذشته نیز ۶۸ درصد تصادفات منجر به فوت در استان اردبیل کاهش یافته است.

سردار حسینی در مورد وقوع قتل در استان بیان کرد: به رغم روند افزایشی وقوع اما در همه موارد قتل، تمام قاتلان شناسایی و دستگیر شده و تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی استان اردبیل ادامه داد: در مباحث امنیتی و کشف جرایم نیز ما با ۹ درصد افزایش کشف جرم در استان روبه‌رو بودیم که نشان می‌دهد تلاش نیروهای انتظامی در ابعاد مختلف ارزشمند و تحسین‌برانگیز است.

کد خبر 5465755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha