۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۰۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اعلام کرد؛

تبدیل ۲۴۹ هکتار از اراضی شیب دار به باغات مثمر در کردستان

تبدیل ۲۴۹ هکتار از اراضی شیب دار به باغات مثمر در کردستان

سنندج - رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۲۴۹ هکتار از اراضی شیب‌دار در قالب طرح توسعه باغات با کشاورزان کردستانی عقد قرارداد شده است.

پیمان اسکندری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: زنجیره محصولات باغی شامل تولید، نگهداری و صنایع تبدیلی و توسعه باغات در استان مستلزم ایجاد این زنجیره است.

وی افزود: باید همزمان با توسعه باغات برای ایجاد زنجیره محصولات باغی، برنامه ریزی لازم صورت گیرد و به فکر حلقه‌های دیگر مانند صنایع تبدیلی و فرآوری در استان باشیم.

اسکندری خاطرنشان کرد: باید برای احداث باغات راهکارهای عملی و کاربردی در استان ارائه شود و برای توسعه باغداری و تشویق کشاورزان برای فعالیت در این بخش، استفاده از روش‌های نوین ترویجی و نیز بازدیدهای آموزشی ترویجی کشاورزان از باغات احداث شده می‌تواند تأثیر گذاری بیشتری داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: احداث سایت‌های الگویی باغات موجب تشویق کشاورزان به توسعه این فعالیت خواهد شد و باید سرعت عمل بیشتری برای توسعه باغات داشته باشیم.

وی اعلام کرد: از ابتدای طرح توسعه باغات در اراضی شیب دار استان تاکنون ۲۴۹ هکتار از اراضی ملی در قالب طرح توسعه باغات با کشاورزان عقد قرارداد شده است و ۶ پرونده جدید با سطح ۷ هکتار نیز در دست بررسی است.

اسکندری خاطرنشان کرد: با توسعه باغات در اراضی شیبدار می‌توان تولیدات بخش کشاورزی استان را افزایش داد و برای جوانان منطقه شغل‌های مناسبی ایجاد کرد.

کد خبر 5465972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha