۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۳۳

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی مطرح کرد؛

خروج شرکت‌های دانش بنیان خراسان شمالی از استان به علت نبود زمین

خروج شرکت‌های دانش بنیان خراسان شمالی از استان به علت نبود زمین

بجنورد- رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: پارک علم و فناوری استان تنها ۷ هکتار زمین در اختیار دارد لذا با مشکل واگذاری اراضی مواجهیم و همین امر سبب خروج شرکت ها از استان شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهران گرمه ای صبح دو شنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ۳۱ شرکت دانش بنیان در خراسان شمالی داریم که ۲۰ مورد آن در پارک و مراکز رشد وابسته به پارک مستقر هستند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی ادامه داد: در کشور حدود هزار و ۵۰۰ شرکت در پارک‌ها مستقرند که ۲۰ درصد کل شرکت‌ها را شامل می‌شود.

وی با اشاره به امکانات گسترده پارک‌های علم و فناوری سایر استان‌ها، افزود: در استان تنها ۷ هکتار زمین داریم و همچنان با مشکل واگذاری اراضی مواجهیم؛ همین مسئله موجب شده برخی شرکت‌ها متوقف شده و یا به سایر استان‌ها رجوع کنند.

گرمه ای بیان داشت: دانشگاه بجنورد به عنوان دانشگاه مادر استان تنها یک شرکت فناور وجود دارد در حالی که در دیگر استان‌ها این اعداد بسیار بالاتر است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی تصریح کرد: برای سال جاری بنا داریم با دانشگاه‌ها ارتباط بسیار بیشتری برقرار کنیم تا شرکت‌ها فناور افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه موانع جدی بر سد راه پارک علم و فناوری خراسان شمالی وجود دارد، گفت: از ۳۱ شرکت دانش بنیان استان، ۴۰ درصدشان بازه ۲ ساله دانش بنیانشان به پایان خواهد رسید لذا پایان سال تعداد شرکت‌های استان کمتر نیز خواهد شد.

کد خبر 5469764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      0 0
      اقا جان بخوهند کار کنند با یک هکتار هم کار میکنند نیروی متخصص با سواد نداریم اگر هم داشته باشیم اینجا زیر پای همه رو میزنند میرن استانهای دیگه کار میکنند
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      0 0
      اینجا روحیه همکاری ودوستی نیست کسی تواین استان نمی ماند