۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۵۶

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهر اعلام کرد؛

شناسایی بیش از ۶۰۰ بیمار فشارخون و دیابت در شهرستان مهر

شناسایی بیش از ۶۰۰ بیمار فشارخون و دیابت در شهرستان مهر

مٌهر - سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهر از شناسایی بیش از ۶۰۰ بیمار فشارخون و دیابت طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی اکبری اظهار داشت: عمده این افراد در گروه سنی میانسال و جوان قرار دارند که به دلیل شرایط و سبک خاص زندگی در دنیای امروزی به این بیماری‌ها مبتلا شدند.

او با اشاره به تداوم ارائه خدمات به این بیماران در مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت گفت: این خدمات شامل غربالگری، آموزش، مراقبت و درمان می‌باشد، که مردم بتوانند با حفظ اعتماد خود به مجموعه سلامت، مراقبت‌های لازم را دریافت کنند.

اکبری افزود: ۳۰ درصد از مبتلایان فشارخون، بسیاری از افراد پری دیابت و دیابتی از بیماری خود خبر ندارند به همین دلیل ما در مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت تابعه خود را ملزم می‌کنیم که سالانه حداقل یکبار تمامی افراد بالای ۳۰ سال مورد ارزیابی و غربالگری فشارخون و دیابت قرار دهیم.

کارشناس مسئول واحد بیماری‌های غیر واگیر شبکه مهر، نیز در ادامه با اشاره به آمار و ارقام گفت: طبق استانداردهای کشوری مرکز بیماری‌های غیر واگیر، انتظار می‌رود ۲۲ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال مبتلا به فشارخون و ۱۰ درصد مبتلا به دیابت باشند؛ که در شهرستان به دلیل عدم آگاهی مردم از عوارض و پیامدهای این بیماری بر سلامتی و آموزش ناکافی، بیمار یابی کمتر از حد انتظار بوده است.

مسلم اسماعیلی اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۵۶۰۰ بیمار مبتلا به فشارخون و دیابت در شهرستان شناسایی شده که تحت مراقبت‌های بهداشتی و درمانی قرار دارند.

وی افزود: انتظار می‌رود با کنترل شدن نسبی بیماری کرونا و افزایش مراقبت‌ها در قالب برنامه ملی خطر سنجی در پایگاه سلامت و خانه‌های بهداشت شاهد بهبود روند بیماریابی و مراقبت‌ها باشیم.

کد خبر 5480964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha