۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۹:۰۹

آیت الله سعیدی:

دولت قصد دارد اشتباهات دوره های گذشته را برطرف کند

دولت قصد دارد اشتباهات دوره های گذشته را برطرف کند

قم-امام جمعه قم گفت: دولت قصد دارد اشتباهات دوره های گذشته را برطرف کند و با همراهی مردم در مسیر حل معضلات گام بردارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدمحمد سعیدی بعد از ظهر دوشنبه در دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به تلاش‌های دولت در راستای ارائه خدمات بهتر به مردم اظهار داشت: این دولت قصد دارد اشتباهات دوره‌های گذشته را برطرف کند و با همراهی مردم در مسیر حل این معضلات گام بردارد.

امام جمعه قم بیان داشت: این روزها می‌بینیم که رئیس جمهور و معاون اول به بازار و در میان مردم می‌روند و در روزهای جمعه هم جلساتی برگزار و خستگی ناپذیر تلاش می‌کنند و آبروی خود را به صحنه آوردند.

وی با بیان اینکه دولت برای حل مشکلات معلمان نیز باید تلاش کند ابراز داشت: از آنجا که نیروی انسانی مورد نیاز در ساختار نظام اسلامی در آموزش و پرورش تربیت می‌شوند؛ این امر در صورتی به خوبی محقق می‌گردد که معلمان در زمینه مسائل معیشتی دغدغه‌ای نداشته باشند و برای تربیت دانش آموزان همت گمارند.

آیت الله سعیدی با ابراز خرسندی از بازگشایی مدارس در کشور بعد از فروکش کردن کرونا بیان داشت: برخی‌ها در این زمینه نظر مخالف داشتند در صورتی که باید توجه داشت که علم آموزی امری واجب است، دانش آموزان در این دوران کرونا با افت تحصیلی مواجه شده بودند و هم معلمان به دلیل دوری از مدارس و سختی‌های آموزش مجازی کم انگیزه شده بودند.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به اجرای طرح هر مدرسه یک روحانی بیان داشت: طرح هر مدرسه یک روحانی کار حساب شده‌ای برای افزایش معرفت افزایی دانش آموزان است.

وی افزود: دشمنان به دنبال نفوذ در فرهنگ کشور هستند به همین دلیل با هر اقدامی که در راستای مباحث دینی و ارزشی صورت گیرد مخالفت می‌کنند و دیدیم که اجرای یک سرود سلام فرمانده چگونه موجب ناراحتی و عصبانیت آنها شده است.

آیت الله سعیدی با اشاره به نزدیک بودن روز دختر گفت: با عنایتی که اهل بیت (ع) نسبت به قم دارند باید خادمیاری حضرت معصومه (س) را به ویژه در میان دختران ترویج کنید و روز دختر را باید هرچه باشکوه‌تر برگزار کنیم.

وی ادامه داد: حضور روحانیون در مدارس محدود به ایام تحصیلی سال نباشد و در ایام تعطیلات نیز می‌بایست این ارتباط با دانش آموزان حفظ شود.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) گفت: مدارس باید به دانش آموزان آموزش‌ها و مهارت‌های عملی نیز بدهند و آموزش‌های ذهنی می‌بایست کاهش یابد و بر مهارت‌های فنی و حرفه‌ای تاکید شود.

کد خبر 5491791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha