۳ خرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۱۳

مسئول عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان:

دفاع مقدس مملو از حماسه و فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی است

دفاع مقدس مملو از حماسه و فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی است

خرم آباد- مسئول عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان گفت: دفاع مقدس مملو از حماسه و فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی است و این فرهنگ باید به نسل‌ جوان منتقل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مازندرانی امروز سه شنبه در مراسم تقدیر از پیشکسوتان فرا جا در عملیات بیت المقدس اظهار داشت: آنچه که خرمشهر را از یک شهر به یک الگو و آرمان تبدیل کرد، مقاومت یک ملت در برابر متخاصمان بود و این شهر همچنان ظرفیت لازم را در تاریخ و هویت‌سازی یک ملت دارد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس با سه رویکرد قابل تجزیه و تحلیل است، افزود: دفاع مقدس و جنگ هشت ساله با رویکرد ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی قابل بررسی است.

مسئول عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته در چهار مرحله عملیاتی بیت‌المقدس گفت: این مراحل عملیاتی با شرکت نیروهای ارتشی، سپاهی، شهربانی و مردمی انجام شد و این عملیات در واقع نماد وحدت ملی و همدلی بین نیروهای مسلح بود.

حجت الاسلام حسینی مازندرانی افزود: عملیات بیت‌المقدس یکی از مهم‌ترین عملیات‌های دفاع مقدس است که بعد از عملیات‌های ثامن الائمه، طریق القدس، فتح‌المبین برای آزادسازی مناطق جنوبی تحت تصرف دشمن انجام شد.

وی بیان داشت: در این عملیات که مدت ۲۵ روز به طول انجامید، نیروهای مسلح ایران اسلامی توانستند بیش از ۵ هزار کیلومتر از اراضی جنوب کشور را به ویژه خرمشهر را به آغوش وطن بازگردانند و در این عملیات گسترده بیش از ۱۹ هزار نفر از نیروهای بعثی به اسارت سپاه اسلام درآمدند و استعداد زیادی نیروهای دشمن بعثی اعم از نیروی پیاده و مکانیزه منهدم شدند.

مسئول عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان با بیان اینکه باید از عملیات بیت‌المقدس به عنوان یک عملیات پیروزمندانه الگوبرداری کرد، افزود: قطعاً تجارب عملیات گذشته چراغ هدایت ما در آینده است و عملیات بیت المقدس نیز بیش از هر چیز به ما درس وحدت و هماهنگی و انسجام می‌دهد که اگر به این اصول اهتمام داشته باشیم مسلماً پیروزی در برابر جبهه کفر از آن ما خواهد بود.

حجت الاسلام حسینی مازندرانی با تاکید بر اینکه وضعیت امروز ما با آن دوران قابل مقایسه نیست، افزود: در آن دوران که در شرایط سخت تحریم و جنگ بودیم توانستیم دشمنان را با اتکای به خداوند و قدرت ایمان و وحدت شکست دهیم، امروز که وضع ما قطعاً از آن دوران بهتر است؛ لذا می‌توانیم با کمک رساندن به دولت در برابر تحریم‌های ظالمانه دشمنان، کار را و امورات کشور را به نفع مردم عزیز پیش ببریم.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس مملو از حماسه و فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی است، افزود: اگر بخواهیم نسل جوانمان با ارزش‌های انقلابی و دفاع مقدس همراه و ارتباط برقرار کنند، باید این هویت ناب را بشناسیم و به نسل جوان انتقال دهیم.

بنا بر این گزارش، در این مراسم از پیشکسوتان فرماندهی انتظامی لرستان که در عملیات بیت المقدس به عنوان بسیجی حضور داشتند تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 5498716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha