۳۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۵۲

معاون حقوقی و نظارت گمرکات ایران:

۱۰ درصد مجوزها توسط گمرک صادر می شود/ جلوگیری از رسوب کالا

۱۰ درصد مجوزها توسط گمرک صادر می شود/ جلوگیری از رسوب کالا

نوشهر- معاون حقوقی و نظارت گمرکات ایران با اشاره به تعدد بخشنامه های صادره گفت: ۱۰ درصد هزار و ۵۰۰ بخشنامه از سوی گمرک صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فریده زبیدی ظهر یکشنبه در مراسم تکریم ناظر گمرکات مازندران با تقدیر از تلاش‌های ناظر سابق گمرک مازندران با اشاره به نقش گمرک در اقتصاد استان و کشور را بی بدیل دانست و افزود: ما مجری سیاست‌های دولت هستیم.

وی با اشاره به تعدد بخشنامه‌ها و این که مجری سیاست‌های دولت هستیم، افزود: در این زمینه سیاستگذار صنعت و معدن و جهاد کشاورزی است و ۱۰ درصد هزار و ۵۰۰ بخشنامه توسط گمرک صادر شده است.

وی با اظهار اینکه بیشتر بخشنامه‌ها از سوی وزارت جهاد کشاورزی و صمت صادر می‌شود، گفت: وضعیت کالاها از سوی وزارتخانه‌های مختلف بخشنامه و از سوی گمرک ایران ابلاغ می‌شود.

زبیدی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در بنادر و گمرک مازندران بر لزوم بهره گیری از ظرفیت‌ها تاکید کرد و گفت: قرارگاه جلوگیری از رسوب کالا در گمرکات ایجاد می‌شود و یکی از گمرکات فعال مربوط به نوشهر و امیرآباد است.

وی با بیان این که جلوی رسوب کالاهای اساسی گرفته می‌شود، افزود: زمانی که کالا به گمرک اظهار می‌شود، رسالت گمرک آغاز می‌شود و زمانی که اظهار نشود، نقشی در آن جا نخواهیم داشت.

معاون حقوقی و نظارت گمرکات ایران تصریح کرد: ۲۹ سازمان همجوار در سامانه جامع امور گمرکی نقش دارند و ۲۷ سازمان دیگر در صدور مجوز نقش دارند.

وی با بیان اینکه در کشور ۱۲ رویه گمرکی وجود دارد، گفت: چیزی به نام کوله بری و پیله وری و غیره نداریم و باید رویه‌ها واحد شود.

زبیدی با اشاره به ترانزیت کالا در گمرکات اظهار داشت: مسئله ریلی و رو- رو در ترانزیت بسیار مهم است و باید به آن توجه شود.

در این مراسم علی یوسفی منش ناظر سابق گمرکات تقدیر و عسگر نیک نفسه به عنوان ناظر جدید گمرکات مازندران معرفی شد.

کد خبر 5568714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha