۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۴۲

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تربت حیدریه:

همایش پیاده‌روی جاماندگان اربعین در تربت حیدریه برگزار می‌شود

همایش پیاده‌روی جاماندگان اربعین در تربت حیدریه برگزار می‌شود

تربت حیدریه ـ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تربت حیدریه از برگزاری همایش جاماندگان اربعین در شهرستان تربت حیدریه خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد علی فاطمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر برگزاری چنین برنامه‌هایی را نوعی جهاد تبیین در راستای شناخت بیشتر فرهنگ حسینی و نماد وحدت مسلمانان دانست و اظهار کرد: همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین، نماد وحدت و اتحاد شیعیان و مسلمانان جهان است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تربت حیدریه گفت: این همایش با حضور بسیاری از عاشقان اباعبدالله‌الحسین (ع) که توفیق پیاده‌روی اربعین را ندارند، از محل بهشت عسگری تا بقعه متبرکه بی بی حسینیه برگزار خواهد شد.

وی گفت: مسیرها شامل خیابان فردوسی جنوبی، شهید سلیمانی، خیابان رازی به سمت بقعه متبرکه بی بی حسنیه است و اجتماع عظیم جاماندگان اربعین در همین مکان شکل می‌گیرد.

فاطمیان برپایی ایستگاه‌های صلواتی، پذیرایی از عزاداران حسینی و حضور مبلغان و روحانیون برای پاسخ به سوالات شرعی مردم در مسیر را از جمله برنامه‌های این همایش در مسیر پیاده روی برشمرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تربت حیدریه اظهار کرد: ۲۰ موکب در روز اربعین از عزداران حسینی پذیرایی خواهند کرد.

وی همچنین از برگزاری مراسم سوگواری سیدالشهدا (ع) در سایر مساجد و تکایای شهرستان تربت حیدریه همزمان با اربعین حسینی خبر داد و افزود: این برنامه‌ها شامل سوگواری، توزیع نذورات، سخنرانی و روضه خوانی است.

فاطمیان تاکید کرد: ۴۸ کاروان پیاده و۱۶ کاروان سواره از ۲۰ منطقه شهرستانی که از حوض سرخ و روستای سرهنگ عبور می‌کنند تا به مشهد مقدس برسند.
.

کد خبر 5589869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha