۲۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۵۰

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی:

دمای هوا در خراسان رضوی کاهش می‌یابد/‏گسترش سامانه‬ ناپایدار جوی

دمای هوا در خراسان رضوی کاهش می‌یابد/‏گسترش سامانه‬ ناپایدار جوی

مشهد ـ کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: روز جمعه با گسترش سامانه ناپایدارجوی، برای اغلب نقاط استان رگبار باران با احتمال رعدوبرق پیش بینی می شود.

زهرا آهنگرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی; امروز و فردا در برخی ساعات شاهد گذر ابر و وزش باد در سطح استان با احتمال رگبار خفیف باران در ارتفاعات شمال و شمال غرب استان خواهیم بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: روز پنج شنبه ضمن افزایش دما، بتدریج از سمت غرب میزان ابرناکی و سرعت باد افزایش خواهد یافت که از ساعات بعدازظهر بارش‌های پراکنده نیز از این نواحی آغاز می‌شود.

وی در ادامه افزود: روز جمعه با گسترش سامانه ناپایدارجوی، برای اغلب نقاط استان رگبار باران با احتمال رعدوبرق، کاهش دما و بویژه در مناطق بادخیز شرق و جنوب استان وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

آهنگرزاده به پیش ‎بینی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا چهارشنبه پرداخت و گفت: آسمان شهر مشهد مقدس فردا صاف تا قسمتی ابری، بعدازظهر وزش باد و بتدریج افزایش ابر، اواخر وقت مه آلود خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در ادامه به گزارش وضع هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته نیز اشاره و بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تربت حیدریه با کمینه دمای ۲- درجه سلسیوس سردترین و سرخس با بیشینه دمای ۲۳ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرستان‌های استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت نوسانات دمایی در شهر مقدس مشهد بین ۲ و ۱۸ درجه سلسیوس و بیشترین سرعت وزش باد از ایستگاه‌های هواشناسی سبزوار و فریمان ۳۶ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

کد خبر 5632781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha