۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۳۰

نماینده اردستان در مجلس:

اغتشاشات توسط دشمنان نظام برنامه ریزی می شود

اغتشاشات توسط دشمنان نظام برنامه ریزی می شود

اردستان-نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: اغتشاشات توسط دشمنان نظام برنامه ریزی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید صادق طباطبایی‌نژاد پیش از ظهر پنجشنبه، در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدار مردم اصفهان با رهبر انقلاب اظهار داشت: دیدار رهبری با مردم استان اصفهان جلسه بسیار گرم، صمیمی و امیدوار کننده‌ای بود و خیلی از مسائلی هم که باید تبیین می‌شد در این جلسه روشن شد.

وی در خصوص اغتشاشات اخیر در کشور، افزود: دشمنان بر اساس مشکلات اجتماعی یک سری سناریوهایی نوشته شده و به اینها دامن می‌زنند تا از زمینه‌هایی که در جامعه وجود دارد به نفع دشمنان انقلاب سوء‌استفاده شود.

نماینده مردم اردستان خاطرنشان کرد: وجود مشکلات در کشور امری طبیعی است، همچنین که در جوامع مختلف نیز مشکلات متعددی از جمله مسائل و مشکلات امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و غیره وجود دارد و در بین تمام کشورهای دنیا کشوری بدون مشکل پیدا نمی‌شود.

طباطبایی نژاد ادامه داد: مشکلاتی در کشور که وجود دارد مه بحق است و باید رفع شود اما این مشکلات را تبدیل به یک موج برای ایجاد دشمنی کرده اند و دشمن در ارتباط با مشکلات موجود برای سوء‌استفاده خود و ضربه زدن به انقلاب برنامه ریزی کرده است.

وی با بیان اینکه اغتشاش توسط دشمنان انجام می‌شود، یادآور شد: دشمن از ابتدای انقلاب سعی کرد که انقلاب تا به امروز مشکلات مختلف مانند تحریم اقتصادی را رقم زده و اگر ما مشکلات داریم بخشی از آن به دلیل وجود دشمن بوده چراکه دشمن می‌خواهد بر روی ضعف ما دست بگذارد.

نماینده مردم اردستان تاکید کرد: مقام معظم رهبری از حدود یک سال پیش بر موضوع جهاد تبیین تاکید ویژه داشتند یعنی اینکه ایشان می‌دانستند که فتنه‌های بعدی دشمنان در خصوص جنگ شناختی و تغییر افکار افراد است.

طباطبایی‌نژاد ادامه داد: تا وقتی که ما می‌خواهیم مستقل عمل کنیم و نمی‌خواهیم مستعمره کشورهای دیگر از جمله آمریکا، اسرائیل و انگلیس باشیم دشمنی وجود دارد چرا که اینها خوی استکباری و استعمارگری دارند.

وی در خصوص نقش مجلس در کاهش اعتراضات، بیان کرد: مجلس و دولت اکنون سعی خود را می‌کنند، یک بخشی از مشکلات و زمینه اعتراضات مسائل اقتصادی بوده و یکی از راهبردهایی که دولت فعلی در نظر گرفته این است که نقدینگی ایجاد نکند یعنی نگذارد که پول چاپ شود و جلوی تورم را بگیرد.

نماینده مردم اردستان ادامه داد: نحوه توزیع یارانه‌ها و ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومان از مشکلات پیچیده‌ای شده بود که در اواخر دولت قبل حل نشده بود ولی باید رفع می‌شد همچنین در خصوص روش اجرا در مجلس با دولت مشکل داشتیم اما به هر حال اجرا شد که یک تورم افسارگسیخته ای در برخی اجناس به وجود آمد که این در حال کاهش است.

طباطبایی نژاد بیان کرد: رهبر انقلاب بارها فرمودند که ما در رابطه با تحریم‌ها به دوگونه می‌توانیم مواجهه کنیم اول اینکه تحریم‌ها را برداریم و دوم اینکه تحریم‌ها را خنثی کنیم، برداشتن تحریم‌ها با ما نیست چرا که دشمن تحریم کرده است.

وی یادآور شد: دولت تلاش می‌کند که تورم را کنترل کرده، با کاهش شیب تورم قدرت خرید مردم را حفظ کند یا نگذارد بیش از این آسیب ببینید که این رویکرد اقتصادی دولت است و تمام سعی دولت بر این موضوع است.

نماینده مردم اردستان در خصوص مسئله فرهنگ در شهرستان، خاطرنشان کرد: مسئله فرهنگ یک مسئله چند مجهولی است و عوامل مختلفی بر روی آن مؤثر است و اکنون مؤثرترین عامل وضعیت فناوری در اختیار بچه‌ها و جوانان بوده و این فناوری همچون تیغ دو لبه است که در طی این دو سال گذشته بدون آموزش در اختیار نوجوانان قرار گرفت و آسیب کلی به جامعه وارد کرد.

طباطبایی نژاد بیان کرد: رویکرد مجلس بیشتر به سمت کارهای اقتصادی و عمرانی است و به دلیل اینکه بودجه کم است خیلی اعتنایی به فرهنگ نمی‌شود بنابراین ما در بودجه ریزی و برنامه ریزی در حوزه فرهنگ ضعیف هستیم و در اردستان هم باید به مقداری که می‌شود به فرهنگ توجه کنیم.

وی در ارتباط با فیلترشدن اینستاگرام و واتساپ، خاطرنشان کرد: موضوع فیلترشدن اینستاگرام و واتساپ یک موضوع امنیتی است و اصلاً مجلس و دولت هیچ دستوری در این خصوص نداده و شورای عالی امنیت ملی کشور در رابطه با فیلتر کردن تصمیم گرفته است.

نماینده مردم اردستان در مجلس ادامه داد: هنوز بستر تصمیم گیری در زمان آرامش جامعه برای این موضوع مهیا نشده یعنی اینکه باید ابتدا در جامعه آرامش ایجاد شود و بعد تصمیم گرفته شود.

کد خبر 5639303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha