۲۱ آذر ۱۴۰۱، ۹:۲۶

مدیرکل بهزستی آذربایجان غربی:

۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بهزیستی آذربایجان غربی تخصیص یافت

۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بهزیستی آذربایجان غربی تخصیص یافت

ارومیه - مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی از اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بهزیستی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پروین محمدی پوری یکشنبه شب در جلسه هماهنگی اجرای سیاست‌های حمایت محور بهزیستی با حضور استاندار آذربایجان غربی، افزود: با پیگیری و مساعدت استاندار ۲۵۰ میلیارد ریال کمک نقدی و غیر نقدی نیز جهت رفع مشکلات معیشتی و درمانی مراکز تحت نظارت و جامعه هدف بهزیستی استان تخصیص یافته که در نوع خود اقدامی کم نظیر است.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به حضور رئیس بنیاد مستضعفان در استان در سه ماهه دوم سال‌جاری و پیگیری‌های مستمر و دلسوزانه استاندار آذربایجان غربی، ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیز از سوی بنیاد مستضعفان به بهزیستی تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه رشد ۱۰۰ درصدی اشتغال زایی برای ۲ هزار و ۲۳۳ نفر از مددجویان نیز از اقدامات مهم در یکسال گذشته است، گفت: ۴۵ هزار و ۴۳۰ خانوار دریافت کننده خدمات موردی بهزیستی بودند که چهار هزار و ۲۰۰ خانوار تحت پوشش توانمند شده و از چرخه دریافت مستمری خارج شدند.

وی تعداد خانوارهای مستمری بگیر را ۵۰ هزار و ۷۳۵ خانوار عنوان کرد و ادامه داد: با پیگیری و مساعدت استاندار آذربایجان غربی هشت هزار و ۱۹۵ نفر از مددجویان پشت نوبت استان وارد چرخه حمایتی شدند.

محمدپوری با بیان اینکه ۲۴۴ هزار و ۵۸۴ نفر شامل مددجو و اعضای خانواده در استان تحت پوشش بهزیستی هستند، اضافه کرد: ۵۳۶ مرکز نیز در سطح استان نسبت به خدمات دهی به جامعه هدف فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه در هشت ماه گذشته از سال‌جاری، ۱۰ میلیارد ریال به حساب خانوارهای دارای ۲ معلول و بالاتر و خانوارهای چندقلویی پرداخت شد، گفت: تخصیص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی استاندار آذربایجان غربی جهت خرید جهیزیه مددجویان به تعداد ۴۲ نفر و تخصیص ۱۰ میلیارد ریال جهت پرداخت کمک‌های موردی به مددجویان مراجعه کننده در میزهای خدمت و ارتباطات مردمی و جذب پنج میلیارد ریال اعتبار استانی در جهت پرداخت موردی به مددجویان و توزیع هفت هزار بسته لبنی و یک هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی از جمله اقدامات شاخص بهزیستی در این مدت است.

کد خبر 5652867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha