۳ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۴۳

همایش مرمت و نگهداری بافت تاریخی در بوشهر برگزار شد

همایش مرمت و نگهداری بافت تاریخی در بوشهر برگزار شد

بوشهر- مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی بافت تاریخی شهر بوشهر گفت: همایش دانش‌آموزی کاربری فن آوری نانو در مرمت و نگهداری بافت تاریخی بوشهر برگزار شد.

به‌گزارش خبرنگار مهر، فرزانه اسپرغم ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم‌زمان با هفته پژوهش، در راستای تقویت ارزش‌های میراث‌فرهنگی و بیان اهمیت پژوهش در حفاظت بافت‌های تاریخی، همایش تخصصی در این زمینه برگزار شد.

مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی بافت تاریخی شهر بوشهر افزود: این همایش با همکاری پژوهش‌سرای شهید خوشبخت برگزار و علاوه بر تشکیل کلاس آموزشی، شرکت‌کنندگان از ابنیه‌های تاریخی بافت بوشهر بازدید کردند.

وی ادامه داد: در راستای آشنایی نوجوانان و دانش‌آموزان با ارزش‌های میراثی شهر بوشهر، محور این همایش بر پایه اهمیت پژوهش و استفاده از فن‌آوری‌های نوین برای حفاظت از آثار تاریخی بود که مورد استقبال شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

اسپرغم بیان کرد: آنچه را که امروز شاهد آن هستیم گسترش فعالیت‌ها و آموزش‌های طولانی‌مدت در ارتباط با میراث‌فرهنگی و آموزش کودکان است که می‌تواند نقش مؤثری در حراست و حفاظت از آثار و تاریخ ما داشته باشد.

مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی بافت تاریخی شهر بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: میراث‌فرهنگی پدیده‌ای است که توسط نیاکان ما در گذشته شکل گرفته و معنا پیدا کرده و امروز می‌خواهیم آن را به آینده منتقل کنیم، بنابراین کودکان و نوجوانان امروز نقشی پر رنگ در حفاظت از این ظرفیت‌های فرهنگی دارند.

در پایان این دوره آموزشی از پژوهشگران موفق نوجوان تجلیل شد.

کد خبر 5663668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha