۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۲

نماینده طلاب و حوزه‌های علمیه در مجلس مطرح کرد؛

خدمت به مردم ویژگی برجسته شهید رییسی

خدمت به مردم ویژگی برجسته شهید رییسی

شهرکرد-نماینده طلاب و حوزه‌های علمیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ویژگی برجسته شهید رییسی خدمت به مردم بود، لازم است کارمندان و مدیران خدمت به مردم را یک توفیق برای خود بدانند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی در مراسم چهلم شهدای خدمت در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد اظهار کرد: شهدای خدمت به کار صادقانه معروف و مشهور شدند، در فرهنگ اسلامی و به‌خصوص روحانیت شیعه، خدمت به مردم را عبادت می‌داند.

وی بیان داشت: در تفکر ما خدمت به خلق، خدمت به خانواده و عائله خداوند است.

نماینده طلاب و حوزه‌های علمیه در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: محبوب‌ترین انسان‌ها کسانی هستند که در راه مشکل‌گشایی مردم قدم بر دارند، شهید سید حسن مدرس که همه نمایندگان در طول تاریخ این مملکت شاگرد هستند، باید در کلاس درس این روحانی شجاع بنشینند و درس خدمت‌گزاری بیاموزند.

وی یادآور شد: امام راحل عالم شجاعی بود که با حرکت خود دنیا را تکان داد و بسیاری از برنامه‌های جهان را دست‌خوش تغییر کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین تقوی با اشاره به شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی خاطرنشان کرد: شهید بهشتی می‌فرماید: «ما شیفتگان خدمت هستیم نه تشنگان قدرت»، شخصیت شهید بهشتی آزادمنشی، عدم وابستگی به مقام، روحیه متواضعانه و ایثارگرانه بود و دنیاگرایی و جاه‌طلبی را به شدت مذموم می‌دانست و خصلت شیطانی نام می‌نهاد.

وی به ویژگی‌های بارز شهید رئیسی اشاره کرد و افزود: ویژگی برجسته شهید خدمت به مردم بود، لازم است کارمندان و مدیران خدمت به مردم را یک توفیق برای خود بدانند، مبادا مردمی را پشت در اتاق معطل کنند، باید کوشش کنند تا مشکلات مردم با قانون و ضابطه حل شود.

نماینده طلاب و حوزه‌های علمیه در مجلس شورای اسلامی دیگر ویژگی شهید رئیسی را خستگی‌ناپذیری در خدمت به مردم دانست و عنوان کرد: شهید رئیسی عاشق خدمت به مردم بود؛ رمز خستگی‌ناپذیری این شهید همین موضوع بود، توجه به عبادت، عشق به محرومان و… از دیگر ویژگی‌های شهید رئیسی هستند که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: آب‌رسانی به بیش از ۱۵۰ روستا، افزایش سطح زیر کشت از ۳۰ به ۱۰۰ هکتار، افزایش معادن از ۹۱ به ۱۵۰ معدن، رشد بیش از ۱۰۰ درصدی محصولات کشاورزی، ساخت بیش از ۵۰ زمین چمن مصنوعی، پروژه راه آهن که در آینده افتتاح می‌شود، ساخت ۵۷ هزار واحد ملی مسکن و… بخشی از کارهای شهید رئیسی در این استان هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین تقوی بیان داشت: همه شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند، حق شهدا را ادا کنیم، به شهید رئیسی قول می‌دهیم کسی را انتخاب کنیم که قدرت اداره کشور داشته و کارآمد باشد.

وی افزود: مقام معظم رهبری معیارهای رئیس جمهور اصلح را بیان کردند، گذشته نامزدها و تجربه مدیریت آن‌ها را می‌دانید؛ مملکت نیاز به مدیر خط‌شکن، تصمیم‌گیر و قاطع دارد، مراقب باشیم امانت الهی که شهیدان به ما سپردند، از ما نربایند.

نماینده طلاب و حوزه‌های علمیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: مملکت فقط نیاز به فرد مؤمن ندارد، مملکت نیاز به مدیر مؤمن دارد، همه کاندیدها عزیز و بزرگوار هستند اما باید دید چه کسی به درد این صحنه می‌خورد.

وی در پایان گفت: باید توجه داشته باشیم که دنباله‌روی رهبر معظم انقلاب باشیم و مبادا رهبر عزیز را تنها بگذاریم.

کد خبر 6149431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha