۶ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۲۲

پیکرهای پاک ۲۰۰ شهید گمنام دفاع مقدس در تهران تشییع شد؛

قاطعانه به دفاع از میهن بلند شدند و مظلومانه به شهادت رسیدند

قاطعانه به دفاع از میهن بلند شدند و مظلومانه به شهادت رسیدند

حضور پیکر پاک ۲۰۰ شهید گمنام دفاع مقدس که قاطعانه به دفاع از وطن بلند شدند و مظلومانه در عملیات‌های بدر، رمضان، کربلای پنج، کربلای ۶ و… به شهادت رسیدند، تهران را به خروش آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) و مقارن با ایام شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی و روز جهانی مقاومت، حضور پیکر پاک ۲۰۰ شهید گمنام دفاع مقدس که قاطعانه به دفاع از وطن بلند شدند و مظلومانه در عملیات‌های بدر، رمضان، کربلای پنج، کربلای ۶، والفجر یک، بیت المقدس و… به شهادت رسیدند، تهران را به خروش درآورد.

مردم قدرشناس تهران از هشت صبح امروز مقابل دانشگاه تهران حضور پیدا کردند تا این فرزندان حضرت صدیقه طاهره (س) را تا معراج الشهدا بدرقه کنند. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور مردمی و سردار قاآنی، فرمانده سپاه قدس پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این آئین همراه مردم بودند.

حضور پررنگ تهرانی‌ها برای پاسداشت جان‌های مقدسی که با فدا کردن خون‌شان امنیت ملک و ملت را به ارمغان آوردند، حاوی یک پیام مهم بود: مردم فریب رسانه‌های معاند و دشمنان این مرزهای مقدس را نمی‌خورند و همچنان پایبند به ارزش‌های انقلاب‌شان هستند که استقلال و عزت را برایشان به همراه داشته است. مردم قدرشناس این خون‌ها هستند و خود نیز راه این شهدا را در دفاع از میهن و ارزش‌ها ادامه خواهند داد.

رئیس جمهور در بخشی از سخنرانی خود در این آئین معنوی و حماسی به نکته مهمی از زندگانی حضرت صدیقه طاهره (س) اشاره کرد و گفت که مظلومیت با قاطعیت منافاتی ندارد و حضرت صدیقه طاهره (س) مظلومانه به شهادت رسید، اما در دفاع از حق قاطع بود و همین دلیل اثرگذاری ایشان در تاریخ است. کشور و مردم ایران هم به عنوان پایگاه اصلی جبهه مقاومت هرچند مورد ظلم نظام‌های مستکبر قرار گرفته‌اند، اما منسجمند و اتحاد دارند و قاطعانه از حریم و مرزهای خود دفاع می‌کنند و نمی‌گذارند که خلاف ارزش‌هایشان عمل شود و دشمن «ضد فرهنگ‌ها» را رواج دهد. مردم همانگونه که در سال‌های آتش خون و به دفاعی مقدس از میهن پرداختند، در رویدادهای اخیر نیز که به تعبیر رئیس جمهور محترم جنگ احزاب بود علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هوشمندانه عمل کردند. این «حضور» مجاهدتی دیگر از مردم است و باید پاس داشته شود. مردم از مکتب حضرت زهرا (س) و فرزندانش و از مکتب شهدا آموخته‌اند که باید مقاومت کرد و مقابل دشمن ایستاد و پیشرفت کشور در این مقاومت است.

کد خبر 5666311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حمید IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      0 0
      قهرمانان واقعی مردم ایران همین شهدای عزیز هستند و هیچ وقت دلاوریهایشان فراموش نمی‌شود روحشان شاد
    • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      0 0
      خداسایه دلسوزان این ملت را کم نکنه