۸ دی ۱۴۰۱، ۲۱:۲۶

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس:

دوران تحمیل صنایع آلاینده بر استان قزوین تمام شده است

دوران تحمیل صنایع آلاینده بر استان قزوین تمام شده است

قزوین-نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دوران تحمیل صنایع آلاینده بر استان قزوین تمام شده است، گفت: امروز استان قزوین برای میزبانی از صنایع حق انتخاب دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه محمدبیگی بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه مجمع نمایندگان استان قزوین با رئیس و مدیران پارک علم و فناوری استان قزوین اظهار کرد: موقعیت قزوین در کشور می‌تواند این حق انتخاب را به این استان بدهد که میزبان چه صنعت و تکنولوژی باشد.

وی با بیان اینکه دوران تحمیل صنایع بر استان قزوین تمام شده است، افزود: نزدیکی قزوین به بیش از ۳۳ میلیون جمعیت کشور و قرار گرفتن در محورهای مواصلاتی ۱۴ استان، از قزوین یک جایگاهی ساخته که خود باید انتخاب کند که میزبان چه صنایع و بسته‌های علمی و دانشی باشد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید صنایع و نوآوری‌های مرغوب در استان را پذیرا باشیم، بیان کرد: متأسفانه عدم اشراف مسئولین استان، عدم شناخت جایگاه منطقه و عدم نگاه به چشم اندازهای علمی کشور باعث شده استان قزوین و شهرهایی مثل آبیک مورد ظلم واقع شوند.

وی ادامه داد: راه اندازی پارک علم و فناوری آبیک به عنوان سرچشمه ملی استان قزوین یک هدف مهم است و اجازه هیچ کاربری دیگری را به این منطقه نمی‌دهیم.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آلودگی هوای آبیک و آلودگی زیست محیطی این منطقه اجازه نمی‌دهد معادن و پروژه‌های دست چندمی در آبیک جای بگیرند.

وی اضافه کرد: متأسفانه برخی از مسئولین به فکر راه اندازی دوباره معادن در این منطقه هستند و این در حالی است که به هیچ عنوان برتری‌های آبیک و وضعیت زیست محیطی این منطقه این اجازه را نمی‌دهد.

محمدبیگی با بیان اینکه شبکه نوآوری تکمیل کننده زیست بوم علم و فناوری استان قزوین است، اظهار کرد: این شبکه باید از پایین‌ترین رده‌های سنی حتی از مهد کودک شکل بگیرد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: نسل آینده قزوین باید هدایت لوکومتیو علمی کشور را به دست بگیرد و این ظرفیت نیز در قزوین وجود دارد.

وی افزود: حدود ۱۶ هزار دانش‌آموز در استان قزوین داریم که می‌توانند با چرخه علم و فناوری آشنا شوند.

محمدبیگی با اشاره به راه اندازی پروژه چشمه نور در استان قزوین تاکید کرد: چشمه نور یک فناوری برتر جهانی است که می‌تواند رشته‌های متفاوتی را پوشش داده و محرک خاورمیانه و آسیای غربی در زیست بوم علم و فناوری و حرکت بر لبه دانش‌های جهانی است.

وی اضافه کرد: امروز رضایتمندی مردم از دولت‌ها و کسب سرمایه‌های اجتماعی مربوط به حوزه سلامت است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: می‌توانیم از طریق مباحث حوزه علم و فناوری در سلامت و اعزام تیم‌های پزشکی به کشورهای اطراف، صنعت تله مدیسین را برای این کشورها راه اندازی کرده و به هاب منطقه‌ای سلامت تبدیل شویم.

وی در پایان یادآور شد: تا سال ۲۰۵۰ بیش از ۷۵ درصد کشورهای دنیا از تله مدیسین یا دوراپزشکی استفاده خواهند کرد و کشوری که نتواند تا سال ۲۰۳۰ به این تکنولوژی دست پیدا کند از چرخه پزشکی جهانی حذف می‌شود.

کد خبر 5668298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha