۱۱ دی ۱۴۰۱، ۹:۰۰

گزارش مهر؛

زائران عراقی:«مشکور حاجی قاسم»/ اتحاد جوانان مقاومت در گلزار شهدا

زائران عراقی:«مشکور حاجی قاسم»/ اتحاد جوانان مقاومت در گلزار شهدا

کرمان - محبت به شهید سلیمانی مرزها را در نوردیده و حالا جوانان سوری و لبنانی و به ویژه عراقی ها با حضور در گلزار شهدا دور فرمانده حلقه اتحاد زده اند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: گلزار شهدای کرمان این روزها شاهد حضور ملیت‌های مختلف از جبهه مقاومت است، اما حضور عراقی‌ها در کرمان طی روزهای اخیر پر رنگ تر بوده است، در آستانه سالگرد شهادت شهید سلیمانی، تعدادی از زائران عراقی وارد کرمان شدند و موکبی نیز در پیاده راه زائران (طریق القاسم) راه اندازی کردند تا پذیرای زائران شهید سلیمانی باشند.

این زائران با همخوانی شعری با عنوان «مشکور حاجی قاسم» از شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم در گلزار شهدای کرمان تشکر کردند.

حضور عشایر عراق در بین این افراد پر رنگ بود، اما این گروه از زائران تنها گروه عراقی موجود در گلزار شهدا نیستند، بسیاری از اعضا حشد الشعبی و همرزمان شهید سلیمانی که در مقابل داعش ایستادند و آنها را از این کشور بیرون کردند نیز در بین زائران حضور دارند.

استقرار تعدادی از مترجمان به زبان عربی و انگلیسی در گلزار شهدا باعث شده عراقی‌ها بتوانند در برنامه‌های روایتگری گلزار هم حضور یابند و با چشمانی اشک بار روایت ایستادگی مدافعان حرم را گوش کنند.

زائران عراقی:«مشکور حاجی قاسم»/ اتحاد جوانان مقاومت در گلزار شهدا

گویی حالا قلب محور مقاومت در کنار مرقد شهید سلیمانی می تپد و هر یک از این افراد سفیرانی هستند که این مکتب را در سرزمین خودشان ترویج می‌کنند.

گویی حالا قلب محور مقاومت در کنار مرقد شهید سلیمانی می تپد و هر یک از این افراد سفیرانی هستند که این مکتب را در سرزمین خودشان ترویج می‌کنند

رؤسای عشایر عراق از شیعه و سنی در کنار زائران لبنانی و سوری و ایرانی حلقه اتحاد دور شهیدان مدافع حرم در کرمان زده‌اند و عهد می‌بندند که راه جبهه مقاومت را ادامه دهند و منتقمان خون شهدای ترور در فرودگاه بغداد باشند.

ابوخلیل یکی از عشایر عراقی است که می‌گوید: ما اینجا آمده‌ایم که شهید سلیمانی تشکر کنیم، حاج قاسم جانش را برای دفاع از خانواده‌های ما، زنان و فرزندان ما فدا کرد او در واقع فقط فدایی مردم ایران نبود بلکه برای نجات مردم سوریه و عراق جانش را فدا کرد و ما همیشه خجالت زده هستیم که شهید سلیمانی در سرزمین ما شهید شد در حالی که او جانش را برای نجات ما از دست داعش به خطر انداخته بود.

حاج قاسم برای جوانان عراق نماد آزادگی و شجاعت است

وی گفت: حاج قاسم نمادی از آزادگی و شجاعت در عراق است و جوانان عراق و حشد العشبی او را به عنوان فردی آزاده می‌شناسند در واقع ترور شهیدان ابومهدی المهندس و شهید سلیمانی خون ملت‌های عراق و ایران را برای همیشه به هم پیوند داد و دشمن مشترک ما یعنی آمریکا باید بداند جایی در این منطقه ندارد.

وی افزود: در حالی که در حمله داعش به عراق نیروهای نظامی ما پا به فرار گذاشته بودند این شهید سلیمانی بود که جوانان عراقی را دور هم جمع کرد و به آنها اعتماد به نفس داد تا بتوانند در مقابل داعش ایستادگی کنند.

ترور شهیدان ابومهدی المهندس و شهید سلیمانی خون ملت‌های عراق و ایران را برای همیشه به هم پیوند داد

وی ایران را نماد قدرت، ایستادگی و شجاعت در منطقه دانست و گفت: هر کجا آمریکا، اسرائیل و هم پیمانانش برای ستم و ظلم آمدند ایران جلوی آنها ایستاد و از ملت‌های مظلوم دفاع کرد و این مساله جای تشکر دارد و دشمن به همین دلیل از ایران عصبانی است و می‌خواهد به محور مقاومت ضربه بزند.

زائران عراقی:«مشکور حاجی قاسم»/ اتحاد جوانان مقاومت در گلزار شهدا

دشمن با تفرقه حکومت می‌کند

ام سلمان، زن عراقی است که به خبرنگار مهر می‌گوید: فردی که اینجا آرمیده است به مردم عراق خدمت کرد و ما را از دست تروریست‌ها نجات داد، او به ما آرامش و امنیت هدیه داد، در حالی که در زمان حمله داعش به عراق آمریکایی‌ها هم حضور داشتند اما آنها فقط ناظر خون ریزی و اقدامات وحشیانه تروریست‌ها بودند اما ایرانی‌ها بودند که وارد بلاد ما می‌شدند و شهرها و روستاهای ما را از دست داعش نجات دادند.

حاج قاسم به ما آرامش و امنیت هدیه داد، در حالی که در زمان حمله داعش به عراق آمریکایی‌ها هم حضور داشتند اما آنها فقط ناظر خون ریزی و اقدامات وحشیانه تروریست‌ها بودند

وی گفت: دشمن هر روز قصد دارد با داستان‌های جدید اتحاد ملت‌های منطقه را هدف قرار دهد و در عراق این مساله همیشه وجود داشته است و هدف آنها غارت نفت ما است اما جوانان ما هوشیار هستند و آنها را از عراق بیرون خواهیم کرد و راه حاج قاسم را ادامه می‌دهیم.

ابو حسن شافعی دیگر زائر عراقی می‌گوید: باور کردنی نیست این تعداد شهید از کرمان در عراق و سوریه برای دفاع از مردم کشوری دیگر شهید شدند و خون خود را نثار کردند. شهید سلیمانی در راه خدا جهاد کرد و در نهایت نیز این مرد خدا به شهیدی جاودانه تبدیل شد.

وی گفت: بسیاری از مردم عراق به ویژه ناصریه به او علاقه بسیار دارند و اگر توان و امکانش بود به صورت گسترده در این مراسم حضور می‌یافتند.

وی افزود: حاج قاسم سرمایه‌ای بزرگ معنوی مسلمانان جبهه مقاومت است، شهید سلیمانی ترور شد اما او به مردم منطقه یاد داد که با اتحاد و اخلاص و شهادت طلبی می‌توانند هر دشمنی حتی داعش را شکست دهند.

زائران عراقی:«مشکور حاجی قاسم»/ اتحاد جوانان مقاومت در گلزار شهدا

محمد زروانی که از کربلا آمده است نیز می‌گوید: ما تشکر می‌کنیم از قاسم سلیمانی، او امنیتی را که نیروهای نظامی نتوانستند تأمین کند را برای ما در عراق تأمین کرد او یک مجاهد بود که در راه مقتدایش امام حسین (ع) قدم برداشت و در راه خدا ثابت قدم بود.

شهید سلیمانی نجات بخش انسان‌ها بود

وی گفت: برای او فرق نداشت ملت مظلوم لبنانی، عراقی، سوری، یمنی و… است، فرق نداشت سنی، مسیحی یا شیعه و حتی ایزدی باشد او برای نجات انسانیت قیام کرد این مساله مهم بود که او دشمن خود را شناخته بود، ما محبت او را زمانی دیدیم که در اوج وحشت از داعش بودیم اما او و یارانش ما را نجات دادند.

وی ادامه داد: باید اقدامات او را در روستاها و عشایر و شهرهای عراق و سوریه برای همه معرفی کرد و این کار باید انجام شود تا همه بدانند چه مرد بزرگی اینجا آرمیده است.

وی گفت: شما در کشورهای مختلف ببینید هر جا او وارد میدان شد دشمن از میدان خارج شد و در مقابل جوانان ما میدان را در دست گرفتند و معادلات میدان به کلی تغییر کرد، امروز در فلسطین مردم از خود دفاع می‌کنند، لبنان مقتدر شده است، سوریه از دست داعش نجات یافته است و ملت عراق بیدار شدند و تروریست‌ها را حذف کردند و آمریکایی‌های تروریست را هم بیرون خواهند کرد.

این روزها ملت‌های مختلف در جبهه مقاومت بیدار شده‌اند و اتحادی که بین ملت‌های مختلف شکل گرفته است دقیقاً آن چیزی است که دشمن را به هراس انداخته است و برای مقابله با آن دست به هر اقدامی می‌زند.

کد خبر 5669722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha