۱۸ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۴۲

در پی بارش سنگین برف؛

مدیریت بحران آذربایجان شرقی هشدار نارنجی صادر کرد

مدیریت بحران آذربایجان شرقی هشدار نارنجی صادر کرد

تبریز- مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی به دنبال بارش سنگین برف در این استان برای دستگاه های امدادی و خدمات رسان هشدار نارنجی و حالت آماده باش صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد هنربر روز یکشنبه در گفتگوی با خبرنگاران اظهار کرد: هشدار نارنجی به‌منزله تشدید سامانه بارندگی از بعد از ظهر امروز تا دوشنبه هفته جاری صادر شده است.

وی افزود: راهداری، پلیس راه، هلال احمر، اورژانس، فرمانداران، شهرداران و سایر اعضای ستاد به حالت آماده باش هستند.

وی همچنین گفت: سامانه بارندگی به خصوص نیمه شرقی استان و منطقه ارسباران بیشتر تحت پوشش قرار می‌دهد و ورزش باد، وجود مه و باد گاهی نسبتاً شدید و کاهش محسوس دما همراه می‌باشد.

هنربر افزود: با آماده باش دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان، تجهیزات، ماشین آلات، امکانات مختلف مثل برف روب و نمک باش در نقاط مختلف استان به خصوص نقاط خطرناک و حادثه خیز توسط متولیان مربوطه آماده شده است.

وی ادامه داد: راهدارخانه‌ها نیز در استان برای اسکان اضطراری مکان‌های گرم اضطراری برای راه ماندگان احتمالی آماده کرده است.

وی همچنین گفت: به شهرداری‌ها نیز به ویژه شهرداری تبریز تاکید شده محلول پاشی و نمک پاشی را به موقع جهت تسهیل تردد خودروها انجام دهند.

وی از مردم هم خواست که از تردد و سفرهای غیر ضروری خودداری کنند و نقاط ایمنی را رعایت کرده خودروهایشان را به تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر مجهز کرده آذوقه به همراه داشته باشند.

هنربر همچنین گفت: کوهنوردان و مردم از فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب کنند، از پارک کردن خودروها نیز زیر درختان، ساختمان‌ها و مکان‌های کم ایمن اجتناب کنند.

کد خبر 5676682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      10 0
      به امید خدا ببارد انشاالله تا این خشکسالی تمام بشود685
    • مریم IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      8 3
      شهرهای مرند قطب باغداری و کشاورزی و علمدار کشاورزان خون گریه می کنند شهرهایی که نیم متر برف می بارید یک ذره نباریوه همه میگن ایرها رو با سبستم باروری دور می کنن
      • محمد IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
        1 0
        سیستم باروری ابرها رو بارور میکنه ا بارش ش کل بگیره نه اینکه از اینور بفرسته اونور ، ابر رو با چی میشه اینور و اونورش کرد ، میکنه چه پنکه بزرگی میخواد بعدشم باید پنکه بیفته دنبال ابر تا ابر رو هل بده ببره از مرند به تبریز ، چقدر مردم بیسواد ما کارشناس هستن خدا
    • حامد IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      8 3
      کو شب نصف شب شد خبری از برف و بارون نیست هنوز
    • صابر IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      5 0
      کاش بیاره اما ظهر هم شده نباریده اونقدر نباریده که مجبور شدیم از روستا به شهر بیایم دیگه تو روستا کاری نیست