۲۰ دی ۱۴۰۱، ۲۳:۴۰

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

اجرای دو گام مثبت اقتصادی در کهگیلویه/ پالایشگاه احداث می شود

اجرای دو گام مثبت اقتصادی در کهگیلویه/ پالایشگاه احداث می شود

دهدشت _ معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اجرای دو گام مثبت اقتصادی با محوریت اشتغال مطلوب در کهگیلویه خبر داد.

احسان عسکری در گفتگو با مهر افزود: یک گام مهم سرمایه گذاری در کهگیلویه احداث پالایشگاهی با ظرفیت تولید ده هزار بشکه در روز است.

وی زمین پیشنهادی را در منطقه پادوک عنوان کرد و گفت: با پیگیری‌های مدیریت کلان استان و دستگاه‌های اجرایی، نهادهای خدمات رسان از جمله اداره صمت، امور آب، منابع طبیعی، میراث فرهنگی و محیط زیست در منطقه حضور پیدا کردند.

عسکری خاطر نشان کرد: خوشبختانه در نگاه اولیه همه پارامترهای مورد نیاز مثبت بود و موافقت‌های شفاهی گرفته شده است.

عسکری ابراز داشت: در حال حاضر طرح وارد فرایندهای دیداری، استعلامی و اجرایی خواهد شد و می‌تواند نوید بخش رونق اقتصاد هم برای شهرستان کهگیلویه و هم استان باشد

وی تصریح کرد: اشتغالی که در این حوزه شکل خواهد گرفت، به شکل مستقیم و غیر مستقیم قریب به ۴۰۰ نفر خواهد بود.

عسکری گردش مالی برای ارتقای درآمد و سرانه استان را آثار بسیار مثبت عنوان کرد و گفت: بالغ بر ۲ هزار میلیارد در این طرح سرمایه گذاری خواهد شد

وی با بیان اینکه ذهن مردم ما بیشتر بودجه‌ای است گفت: سرمایه گذار بسیار حساس و فرار است و برای اینکه یک طرح به سرانجام برسد باید سه توجیه اقتصادی، فنی و مالی توأمان تأمین شود.

معاون امور اقتصادی استاندار با اشاره به گرفتن مجوز خوراک توسط سرمایه گذار، خاطر نشان کرد: از این جهت از ابتدای کار تاکید بر این بود که کار ضمانت داشته باشد و به سرانجام برسد که سرمایه گذار متعهد شده است.

عسکری با بیان اینکه سرمایه گذاران را باید به تعداد بیشمار به استان بیاوریم تا تعدادی مثبت انتخاب شود گفت: هر چه بیشتر برای پروژه‌ها سرمایه گذار وارد استان شود، جای امیدواری و احتمال وقوع یک سرمایه گذاری از میان آنها در استان بیشتر است.

وی احیای بافت فرسوده دهدشت یا بلادشاپور را گام مهم دیگری عنوان و تصریح کرد: دستگاه‌های مختلف از جمله راه و شهرسازی، برق، گاز و سایر دستگاه در این حوزه قرار است خدماتی را داشته باشند.

عسکری با اشاره به مسیرهای بودجه‌ای و ظرفیت‌های قانونی بودجه خاطر نشان کرد: با این پیش بینی‌ها در سال آینده شاهد تحولی بزرگ در این بافت خواهیم بود.

معاون امور اقتصادی استاندار گفت: با ارائه تسهیلاتی به کاروانسرا جهت ترمیم و بازسازی علاوه بر احیای هویت تاریخی و فرهنگی این شهرستان، گردش مالی در این حوزه تقویت می‌شود.

وی با ابراز امیدواری از رقم خوردن یک تعامل و پایداری خوب بین فرهنگ و اقتصاد تصریح کرد: شهر دهدشت وضعیت بهتری در پیش رو دارد.

کد خبر 5679064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha