۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۴۷

استان قزوین رتبه دوم را در کاهش نرخ بیکاری کشور کسب کرد

استان قزوین رتبه دوم را در کاهش نرخ بیکاری کشور کسب کرد

قزوین- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین از قرارگرفتن قزوین در رده دوم کاهش نرخ بیکاری به نسبت استان های دیگر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عین اله کشاورز با اشاره به گزارش جدید مرکز آمار ایران اعلام کرد: قزوین رتبه دوم را در کاهش نرخ بیکاری کشور کسب کرد.

وی افزود: اهتمام بالای دستگاه ها و نهادهای اشتغالزا، ضمن تحقق کامل تعهدات اشتغال سال ۱۴۰۱، نرخ بیکاری استان در پاییز سال ۱۴۰۱ رقم ۵.۸ درصد بوده و استان حائز رتبه دوم کشور در پایین ترین نرخ بیکاری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین به اهمیت موضوع اشتغال در دولت مردمی سیزدهم اشاره کرد و گفت: طبق دستور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به منظور تشکیل قرارگاه اشتغال در هر استان، قرار گاه اشتغال استان قزوین با هدف نظارت بر طرح ها و اشتغال ثبت شده در سامانه رصد به صورت میدانی و حضوری تا ۲۰ اسفند ماه به طور جدی اجرایی خواهد شد.

وی یادآور شد: سامانه رصد، پایش و نظارت بر اشتغال یکی از مهمترین شاخص های نظارت بر اشتغال است که بر اساس آن تمام اقداماتی که دستگاه ها و نهادها در حوزه اشتغال انجام می دهند در این سامانه ثبت می شود.

کد خبر 5693370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha