۱ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۰۶

از امروز؛

طرح نظارتی ویژه نوروز و رمضان در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

طرح نظارتی ویژه نوروز و رمضان در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

بیرجند- معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز و رمضان در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی تهوری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران از طرح نظارتی ویژه نوروز و رمضان در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: با توجه به افزایش تقاضای عمومی برای خرید کالا و همچنین خدمات مرتبط در ایام پایانی سال، این طرح از امروز در سطح بازار استان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح نظارتی تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد، گفت: ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه و جلوگیری از کمبود و افزایش غیرمنطقی قیمت کالا و خدمات از جمله اهداف اجرای این طرح است.

تهوری اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح، نظارت بر کالاهای پرمصرف و خدمات اولویت دار تشدید شده و مورد رصد و بازرسی بیشتر بازرسان قرار می‌گیرد.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: از هم استانی‌ها خواستاریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گران‌فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ نامه و فروش اجباری کالا، مراتب را به سامانه ۱۲۴ اعلام کنند.

وی ادامه داد: در طول اجرای طرح از ظرفیت سایر دستگاه‌های نظارتی از جمله تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف نیز برای بازرسی و رصد دقیق‌تر کالا و خدمات مورد هدف استفاده می‌شود.

تهوری اظهار کرد: از متصدیان واحدهای صنفی خواستاریم نسبت به درج قیمت کالا، نصب نرخ نامه و همچنین نگهداری فاکتور کالاهای موجود در واحد برای ارائه به بازرسان اقدام کنند.

بنا به گفته وی، مبلغ جرایم تخلفات عدم ارائه فاکتور خرید به بازرسان و مشتریان و عدم درج قیمت تا سقف ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

کد خبر 5713260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha