۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۰۴

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد؛

بیش از نیمی از معتکفان امسال دهه هشتادی‌ها بودند

بیش از نیمی از معتکفان امسال دهه هشتادی‌ها بودند

حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی با بیان اینکه بانوان، جوانان و نوجوانان استقبال بسیار خوبی از مراسم اعتکاف داشتند گفت: بیش از نیمی از جمعیت معتکفان امسال را دهه هشتادی‌ها تشکیل دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی، معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به حضور بیش از ۶۱۳ هزار معتکف در سه هزار و ۹۵۷ مسجد سراسر کشور، اظهار داشت: دهه هشتادی‌ها با حضور ۳۵۲ هزار دانش‌آموز دختر و پسر معتکف، بیش از نیمی از جمعیت معتکفان را به خود اختصاص دادند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: طبق برآوردهای اولیه به طور تقریبی ۲۰۵ هزار دانش‌آموز دختر و بیش از ۱۴۷ هزار دانش‌آموز پسر در ۱۹۶۰ مسجد معتکف شدند که استان‌های تهران، اصفهان، فارس، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری و آذربایجان شرقی جز استان‌های پیشتاز از حیث تعداد دانش آموزان معتکف در سراسر کشور بودند.

حجت‌الاسلام عزت‌زمانی تصریح کرد: برآوردها نشان می‌دهد نسبت دانش آموزان معتکف به کل دانش آموزان استان، در استان‌های چهارمحال و بختیاری، ایلام، لرستان، اردبیل و قم بیش از سایر استان‌ها بوده است.

عزت زمانی در پایان خاطر نشان کرد: علاوه بر استقبال ویژه دانش آموزان و دانشجویان در مناطق مختلف کشور به خصوص مناطق تلفیقی کشور، آئین‌های نوآورانه‌ای مانند «اعتکاف مادر دختری، اعتکاف پدر پسری، اعتکاف دانش‌آموزی و دانشجویی» ازجمله برنامه‌هایی بودند که در مناطق مختلف کشور مورد استقبال قرار گرفتند.

کد خبر 5713493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha