۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۳۳

آغاز کشیک‌های سازمان تعزیرات خراسان رضوی از ۱۴ اسفند

آغاز کشیک‌های سازمان تعزیرات خراسان رضوی از ۱۴ اسفند

مشهد ـ مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی از کشیک‌های سازمان تعزیرات در ایام نوروز خبر داد و گفت: برنامه کشیک‌ها از ۱۴ اسفند آغاز و تا پایان ماه رمضان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی مدنی اظهار کرد: ما برای ایام نوروز ۲ نوبت کشیک در نظر گرفتیم که از ۱۴ اسفند شروع شده و تا پایان ماه رمضان ادامه دارد. نوبت اول از ۱۴ اسفند تا ۴ فروردین و نوبت دوم از ۴ فروردین تا ۲ اردیبهشت خواهد بود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی افزود: برنامه کشیک‌های تعزیرات حکومتی در نوبت صبح و بعدازظهر انجام می‌شود. این گشت‌ها توسط ۴ تیم با تمرکز بر اطراف حرم مطهر رضوی انجام می‌شود که در این گشت‌ها روزانه ۴ نفر شرکت دارند. در واقع کار ما بازرسی نیست، بلکه برای کمک به دستگاه‌های نظارتی همکاری می‌کنیم، به این صورت که اگر حوزه بازرسی نیاز به دستور توقیف کالا، پلمب و نصب پارچه داشته باشد، این کار در محل انجام می‌شود.

وی در ادامه همچنین در خصوص پرونده‌های تخلف تشکیل شده در خراسان رضوی اظهار کرد: در ۱۰ ماهه امسال ۵۲ هزار و ۲۷۴ فقره پرونده تخلف به تعزیرات حکومتی وارده و ۵۲ هزار و ۴۵۸ فقره پرونده مختومه داشتیم که بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال محکومیت داشتند.

مدنی بیان کرد: بیشترین فراوانی پرونده‌های تخلف مربوط به عدم نصب قیمت و گرانفروشی در سطح عرضه و شرکت‌های پخش بوده و این تخلفات بیشتر در خصوص کالاهای اساسی و مورد تقاضای مردم است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در خصوص تشکیل پرونده‌های عدم رعایت بهداشت در نانوایی‌ها گفت: پرونده‌هایی در خصوص عدم رعایت بهداشت در نانوایی‌ها در استان به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود اما تعداد آن‌ها زیاد نیست. بیشتر پرونده‌های تخلف نانوایی‌های استان مربوط به کم‌فروشی، گران‌فروشی و عرضه خارج از شبکه آرد است.

کد خبر 5713540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha