۱ اسفند ۱۴۰۱، ۲۱:۵۲

بیش از ۶۹۰ نانوایی در قزوین جریمه شدند

بیش از ۶۹۰ نانوایی در قزوین جریمه شدند

قزوین- معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از بررسی شکایات مردمی از اصناف خبر داد و گفت: ۶۹۴ واحد نانوایی در قزوین جریمه شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید رحمانی بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران از بررسی چهار هزار و ۹۰۸ مورد شکایت مردمی مربوط به سامانه ۱۲۴ در حوزه کالاهای اساسی این استان خبر داد.

وی افزود: این تعداد شکایت مردمی از ابتدای سال جاری تاکنون در سامانه ۱۲۴ ثبت شده است.

این مسئول اضافه کرد: از این تعداد شکایت مردمی پس از بازرسی و پیگیری موضوع یک هزار و ۸۱ تخلف صنفی محرز شده و به تعزیرات حکومتی معرفی شده است.

رحمانی با بیان اینکه در این مدت یک هزار و ۴۷ تخلف صنفی منجر به صدور جریمه از مراجع قضائی شده است، گفت: ۶۹۴ واحد نانوایی و ۳۵۳ واحد صنفی در این آرا مشمول پرداخت جریمه شده‌اند.

این مسئول بیان داشت: درحال حاضر ۲۳ پرونده در انتظار صدور احکام قضائی و ۱۱ پرونده تخلف صنفی نیز درحال ارسال به تعزیرات حکومتی است.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: کم فروشی، گران فروشی، درج نکردن قیمت، فقدان رعایت مسائل بهداشتی، انجام ندادن تکالیف صنفی، عرضه خارج از شبکه، فقدان پروانه کسب، نبود فاکتور خرید و رعایت نکردن ساعات کاری و احتکار از عمده تخلفاتی است که با کمک شهروندان و ثبت گزارش محرز شده است.

رحمانی از شهروندان استان قزوین خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلف موضوع را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.

کد خبر 5714050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha