۱۱ اسفند ۱۴۰۱، ۸:۵۷

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

مردم مهم‌ترین نقش را در حفاظت از جنگل‌ها و مراتع برعهده دارند

مردم مهم‌ترین نقش را در حفاظت از جنگل‌ها و مراتع برعهده دارند

شهرکرد_رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: مردم مهم‌ترین و مؤثرترین نقش را در حفاظت از جنگل‌ها و مراتع برعهده دارند و بدون مشارکت و کمک مردم، حفظ و توسعه منابع طبیعی دشوار است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین برزگر صبح پنجشنبه در نشست ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی و همچنین کارگروه اجرایی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، اظهار کرد: مردم مهم‌ترین و مؤثرترین نقش را در حفاظت از جنگل‌ها و مراتع برعهده دارند و بدون مشارکت و کمک مردم، حفظ و توسعه منابع طبیعی دشوار است.

وی افزود: واقعیت مهم این است که باور داشته باشیم که بدون حفاظت از منابع آب، خاک، پوشش گیاهی و بهره‌برداری بهینه از آن‌ها، نمی‌توانیم به توسعه پایدار و تولید قابل اطمینان در صنعت کشاورزی دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در یک بازه زمانی چهار ساله نسبت به تولید و کاشت یک میلیارد نهال اقدام کنیم اما در این مسیرهیچ گاه کیفیت را فدای کمیت نخواهیم کرد و در تولید بذر و نهال قطعاً موضوع کیفیت برای این سازمان مهم و قابل توجه است

برزگر عنوان کرد: ما به‌عنوان متولیان این امر وظیفه داریم با برنامه‌ریزی، انجام مطالعات و بکارگیری ظرفیت‌های موجود به‌ویژه ظرفیت‌های مردمی برای دستیابی به اهداف پیش روی منابع طبیعی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه طرح کاشت یک میلیارد نهال از سوی منابع طبیعی و آبخیزداری باید جنبه مردمی داشته باشد نه دولتی، خاطرنشان کرد: زمینه مشارکت به‌گونه‌ای فراهم شود که مردم از منابع طبیعی مطالبه نهال برای کاشت داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در این میان شوراهای اسلامی شهر و روستا، دهیاری‌ها و دستگاه‌هایی که تعهد به کاشت نهال دارند باید در امر نهال‌کاری ورود کنند و مشارکت داشته باشند.

کد خبر 5722983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha