۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۵

جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه:

درک درست از غدیر مانع وقوع حادثه عاشورا می‌شد

درک درست از غدیر مانع وقوع حادثه عاشورا می‌شد

کرج- جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه گفت: غدیر چه بسا مهمتر از عاشوراست، چراکه اگر درک درستی از امامت و ولایت وجود داشت، عاشورا تحمیل نمی‌شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی فضلی ظهر چهارشنبه در اولین همایش تجلیل از بانوان پیشکسوت دوران دفاع مقدس که در سالن همایش‌های هیئت رزمندگان کرج برگزار شد، ضمن تبریک دهه امامت و ولایت گفت: به تعبیر یکی از بزرگان، غدیر چه بسا مهمتر از عاشوراست، چراکه اگر درک درستی از امامت و ولایت وجود داشت، عاشورا تحمیل نمی‌شد.

وی بیان کرد: درک غدیر در میان بانوان فعال دوران دفاع مقدس، بالا بود و آنها در دفاع از قرآن و عترت که امامین انقلاب همواره بر آن تاکید داشته و دارند، از جمله برجستگان دنیای اسلام هستند. در آن دوران، این بانوان و خانواده‌های آنها در تمام عرصه‌های دفاع از اسلام و انقلاب، همه داشته‌ها و سرمایه‌های خود را به میدان آورند و هیچکس در این مسیر غفلت و کوتاهی نکرد.

جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران با اشاره به همراهی بانوان در پشتیبانی از جنگ تحمیلی، بر ضرورت برافراشته بودن پرچم شهدا تاکید و بیان کرد: این شیرزنان که نظیر و بدیل ندارند همواره در آرزوی فداکاری و در نهایت شهادت در راه خداوند بودند. این بانوان با مجاهدت، همراهی و پشتیبانی‌های خود، دل‌های ۱۴ معصوم را شاد کردند و حضرت فاطمه زهرا (س) در روز جزا شفیع آنها خواهد بود.

سردار فضلی مطرح کرد: شهید کلهر در بیانی ساده می‌گوید: اگر خدا چیزی کمتر از شهادت روزی من کند، از او گلایه می‌کنم؛ این جمله نشان می‌دهد که خانواده او مهیای پذیرش فداکاری، جانبازی و شهادت در راه خدا بودند. به یمن حضور بانوان، ما هیچگاه در جبهه‌ها از نظر روحی، روانی، نیازمندی تدارکاتی و نیروی انسانی و … کمبودی را احساس نمی‌کردیم.

وی با بیان اینکه اگر زبان ما از قدرشناسی حضور پررنگ و برجسته بانوان در پشتیبانی از جنگ در دوران دفاع مقدس قاصر باشد، این امر نزد خداوند پنهان نیست و او و ائمه اطهار قدردان آن هستند، بر ضرورت تبیین حضور بانوان در دوران دفاع مقدس تاکید و اظهار کرد: حتی بدون حمایت آنها از امامین انقلاب، انقلاب اسلامی نیز به این سطح نمی‌رسید؛ وظیفه همه ماست که نقش بانوان را در عرصه‌های مختلف تبیین کنیم.

کد خبر 5828490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha