۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۳۵

رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم خبر داد؛

برپایی مراسم عزاداری از سوی ۱۷۰۰ هیئت مذهبی در قم

برپایی مراسم عزاداری از سوی ۱۷۰۰ هیئت مذهبی در قم

قم- رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم از برپایی مجالس عزاداری در دهه اول ماه محرم از سوی ۱۷۰۰ در نقاط مختلف این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اشعری ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های هیئت‌های مذهبی در ایام ماه محرم در استان قم اظهار داشت: برای دهه اول ماه محرم با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان قم ارزاق مورد نیاز هیئت‌ها از جمله شکر، برنج، گوشت و قند تا حدود زیادی تأمین شده و تاکنون ۶۰ تن برنج به هیئت‌ها داده شده است.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم اظهار داشت: با همکاری اداره غله استان قم تعدادی از نانوایی‌ها برای تأمین نیاز هیئت‌های مذهبی در استان قم پیش بینی شده و هماهنگی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

اشعری ابراز داشت: در دهه اول محرم بالغ بر ۱۸۰ ایستگاه صلواتی و موکب در نقاط مختلف شهر مقدس قم از سوی هیئت‌های مذهبی و گروه‌های مردمی برپا می‌شود تا از عزاداران حسینی پذیرایی کنند که معاونت خدمات شهری شهرداری قم در این زمینه همکاری خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه تأمین گاز مایع از دغدغه اصلی ایستگاه‌های صلواتی بوده است بیان داشت: بر اساس برنامه ریزی و هماهنگی صورت گرفته با شرکت فرآورده‌های نفتی هیئت‌ها درخواست خود را در سامانه ارائه می‌دهند و پس از تأیید از سوی سازمان تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی گاز مایع در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم ابراز داشت: قبل از آغاز ماه محرم برای نخستین بار نمایشگاه عطر تربیت ویژه ملزومات هیئت‌های مذهبی در محل نمایشگاه بین‌المللی استان قم برپا شد که این نمایشگاه با استقبال خوب مسئولان هیئت‌های مذهبی و اقشار مردم مواجه شد.

وی با اشاره به اجرای پویش هر هیئت یک شهید عنوان داشت: در بنرهای اطلاع رسانی، پوسترها و صفحات مجازی هیئت‌های مذهبی در نقاط مختلف شهر قم از تصاویر شهدای گرانقدر استان استفاده شده است.

اشعری ابراز داشت: تعداد ۱۷۰۰ هیئت مذهبی در دهه اول ماه محرم در نقاط مختلف شهر مقدس قم مبادرت به برگزاری مراسم عزاداری کرده‌اند.

وی عنوان داشت: برخی از تصمیمات و تدابیر در سال‌های گذشته اتخاذ شده که این امر موجب شده تا حضور دسته‌های عزاداری به خصوص در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در میدان آستانه کمتر شود.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم اضافه کرد: طبق رسم دیرین، دسته‌های عزاداری از نقاط مختلف شهر قم به میدان آستانه آمده و از آنجا وارد حرم مطهر می‌شدند و باید تصمیماتی اتخاذ شود تا این سنت ادامه پیدا کند.

وی همچنین بیان داشت: جدول ورود هیئت‌های مذهبی استان قم در قالب سینه زنی و زنجیر زنی به حرم مطهر با همکاری نیروی انتظامی آماده شده که در روزهای تاسوعا و عاشورا بر اساس آن اقدام می‌شود.

اشعری بیان داشت: در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ هیئت مذهبی در استان قم وجود دارند که بیش از هزار و ۶۰۰ هیئت در شهر مقدس قم فعالیت دارند و همچنین ۷۰۰ هیئات مذهبی مخصوص بانوان داریم.

وی تجلیل از میانداران پیشکسوت هیئت‌های مذهبی قم و نیز برگزاری گردهمایی سخنرانان هیئت‌های مذهبی و برگزاری دوره‌های آموزشی در عرصه‌های مختلف ایمنی، امنیتی و رسانه‌ای ویژه رابطین هیئت‌های مذهبی را از جمله برنامه‌های اجرا شده برشمرد.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم عنوان داشت: آئین سوگواری عزاداری اقوام و ملل در روزهای بیست و پنجم تا بیست و هفتم مرداد ماه سال جاری در مسجد جامع قم برگزار خواهد شد.

کد خبر 5843504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha