۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۱۰

وزیر جهاد کشاورزی:

۱۲ میلیون تُن گندم به دستور رئیس جمهور از کشاورزان خریداری می شود

۱۲ میلیون تُن گندم به دستور رئیس جمهور از کشاورزان خریداری می شود

اسلامشهر- وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به بودجه امسال برای خرید ۸.۵میلیون تُن گندم گفت: تاکنون ۱۰ میلیون تن خریداری شده که دو میلیون تُن دیگر نیاز است و رئیس جمهور دستور خرید را صادر کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی نیکبخت بعد از ظهر جمعه در ادامه سفر به اسلامشهر و نشست با فعالان بخش کشاورزی این شهرستان اظهار داشت: در بودجه امسال قرار بود ۸.۵ میلیون تُن گندم خریداری کنیم که تاکنون ۱۰ میلیون تن را خرید کرده ایم و پیش بینی ما این است که دو میلیون تُن بیشتر خرید انجام شود و همین دو میلیون تن یعنی ۳۰۰ هزار میلیارد ریال و با این وجود رئیس جمهور دستور پرداخت را صادر کرده است.

نیکبخت با بیان اینکه در دوشنبه‌ای که گذشت در خصوص مطالبات گندم کاران مقرر شد ۵۰ همت پرداخت شود که ما نیز در حال پرداخت آن به کشاورزان هستیم گفت: مطالبات سنگین است اما به مرور پرداخت می‌شود چراکه این میزان خریداری بیشتر در بودجه دیده نشده بود.

وی عنوان داشت: حفظ امنیت غذایی در گرو حفظ کاربری اراضی است و تهران بدترین وضعیت را در این بخش دارد و ۱۸ میلیون هکتار زمین قابل کشت داریم که فقط ۶ درصد این زمین‌ها درجه یک حاصلخیز است اما با توجه به رشد جمعیت، کارخانه و ویلاسازی می‌خواهند این امور روی آن ۶ درصد ایجاد شود.

نیکبخت به مصرف هشت هزار تن مرغ و سه هزار تن گوشت قرمز روزانه در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: اگر در بخش تولید، تعلل کنیم چند هواپیما باید بسیج شود تا واردات صورت بگیرد و ضرورت دارد که تولید شیر و لبنیات هم باید در داخل انجام شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در خصوص آرد و نان ما بیشتر انبار دار هستیم و امانتداری می‌کنیم افزود: در این زمینه وزارت صمت هر میزان اعلام کند ما تأمین می‌کنیم.

وی بر ارتقای دانش بنیان تولید تاکید کرد و عنوان داشت: باید در سال زراعتی آینده به یک خودکفایی خوبی برسیم و آب بیشتری استحصال کنیم.

نیکبخت به ظرفیت‌های بسیار خوب اسلامشهر در حوزه‌های کشاورزی و دامپروری و شیلات اشاره کرد و گفت: اقلیم، خاک و آب و هوای این منطقه پایین دست تهران بسیار مستعد کشاورزی است و ظرفیت خوبی برای تأمین محصولات کشاورزی مورد نیاز پایتخت می‌شود و ضروری است که سرمایه‌ها و سرمایه گذارها را به این شهرستان بیاوریم و حتی می‌توان تولید مرغ که نیاز تهران است را در این شهرستان تأمین کنیم؛ نباید کشاورزی اسلامشهر زیر بخش‌های دیگر و صنایع این شهرستان گم شود.

کد خبر 5870353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha