۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۰۷

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان:

تردد ایمن زوار اربعین از محورهای مواصلاتی زنجان دراولویت قراردارد

تردد ایمن زوار اربعین از محورهای مواصلاتی زنجان دراولویت قراردارد

زنجان-مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: عمده ترددهای زائران اربعین از مسیرهای زمینی انجام می‌شود لذا ارتقاء ایمنی راه‌ها به خصوص مسیرهای اربعین جزء اولویت‌های راهداری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر قزوینیان روز دوشنبه گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از ماه‌ها قبل اقدام به ارتقا ایمنی محورهای استان به ویژه مسیرهای زوار اربعین حسینی کرده است.

قزوینیان گفت: در همین راستا ۴۰۰ کیلومتر خط‌کشی مسیرهای منتهی به مرزهای خروجی اربعین، تهیه و نصب ۳ کیلومتر روشنایی در تقاطع بیجار، آزادراه زنجان-تبریز، پایش و نگهداری بستر روشنایی محورهای منتهی به مرزهای خروجی‌، تهیه و نصب نیوجرسی به طول ۲ کیلومتر، بهسازی و روکش آسفالت ۱۶۳ کیلومتر در مسیر زائرین و بیش از ۲۵۰۰ کیلومتر شانه‌سازی و تعدیل شیب شیروانی انجام شده است.

مدیرکل راهداری استان زنجان با اشاره به تسهیل در تردد زوار اربعین گفت: به منظور جابه جایی زوار اربعین حسینی از تمامی ظرفیت ناوگان حمل ونقل عمومی استان استفاده شده و همچنین پیش‌بینی و هماهنگی‌های لازم با سازمان‌ها و ارگان‌ها و بخش خصوصی صورت گرفته تا در صورت نیاز از ناوگان حمل و نقل این بخش‌ها نیز استفاده شود.

وی عنوان کرد: همچنین این اداره کل با آمادگی ۲۷ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در این ایام به زائرین اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌کند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از راه‌اندازی پویش راه نجات در ۴ مجتمع خدماتی رفاهی خبر داد و افزود: این پویش با هدف تسهیل در جابه‌جایی زائران و کاهش تصادفات جاده‌ای به مسافران جاده‌ای انجام شده است.

کد خبر 5878456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha