۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۰

معاون آموزش و پرورش اردبیل:

۸۵ هزار دانش‌آموز اردبیل تحت پوشش نظام مراقبت اجتماعی هستند

۸۵ هزار دانش‌آموز اردبیل تحت پوشش نظام مراقبت اجتماعی هستند

اردبیل- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ۸۵ هزار دانش‌آموز استان اردبیل تحت پوشش برنامه نظام مراقبت اجتماعی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، غفور حضوری بعد از ظهر سه‌شنبه در جلسه کمیته علمی، اجرایی طرح ملی نماد در سال تحصیلی جدید در اردبیل اظهار کرد: ۸۵ هزار دانش‌آموز استان اردبیل تحت پوشش برنامه نظام مراقبت اجتماعی قرار دارند.

غفور حضوری طرح نماد و برنامه فراگیر تربیتی را ۲ اولویت مهم معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت با رویکرد توانمندسازی مدرسه‌محور معرفی کرد و گفت: در نماد مجموعه‌ای نظام یافته از خدمات و برنامه‌ها شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت‌های روانی - اجتماعی به منظور مراقبت از دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و جرایم از طریق مداخله به موقع و مؤثر اجرا می‌شود.

وی به رشد برخی از شاخص‌های آسیب‌های اجتماعی در بین نوجوانان اشاره کرد و افزود: خانواده و مدارس ۲ نهاد تأثیرگذار و مهم در الگوسازی افراد جامعه هستند که توجه به نقش هر کدام می‌تواند اقدام مثبتی برای پیشگیری و درمان معضلات اجتماعی باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: سن نوجوانی برهه زمانی است که اصلاح رفتاری موفقیت‌آمیزتر از سنین بالاتر در آن انجام می‌گیرد و رشد شخصیتی را به مسیر درست هدایت می‌کند.

حضوری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: رفع مشکلات و کمبودهای مدارس با استفاده از تقویت بازوی مشاوره‌ای مدارس و فراهم کردن شرایطی برای حضور مددکاران اجتماعی و تقویت بعد آموزشی برای اجرای طرح‌های پیشگیرانه قابل تحقق است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: اولین قدم برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در مدارس بعد آموزشی و پیشگیرانه، در قالب مهارت‌های خود مراقبتی است.

کد خبر 5907972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha