۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۷

توسط موسسه فرهنگی دُکسا؛

ترجمه «روان‌شناسی کاربردی شادکامی» چاپ شد

ترجمه «روان‌شناسی کاربردی شادکامی» چاپ شد

کتاب «روان‌شناسی کاربردی شادکامی» نوشته راسل گریگر با ترجمه ترو حسینی توسط موسسه فرهنگی دکسا منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «روان‌شناسی کاربردی شادکامی؛ روشی مبتنی بر رفتاردرمانی شناختی برای شادکامی در زندگی روزمره» نوشته راسل گریگر به‌تازگی با ترجمه ترو حسینی توسط موسسه فرهنگی دکسا منتشر و راهی بازار نشر شده است. نسخه اصلی این‌کتاب سال ۲۰۲۰ منتشر شده است.

ترجمه این‌کتاب یکی از عناوین مجموعه «شکوفایی» است که این‌ناشر منتشر می‌کند. ازجمله سوالات پیش‌روی انسان مدرن این است که چگونه زندگی‌ای ارزش زیستن دارد؟ کتاب‌های مجموعه مورد اشاره برای پاسخ به این‌سوال منتشر می‌شوند.

راسل گریگر نویسنده این‌کتاب، روانشناس بالینی است که تجربه بیش از ۳۵ سال درمان افراد، زوج‌ها و خانواده ها با رفتار درمانی منطقی هیجانی را در کارنامه خود دارد. عنوان اصلی کتاب «روان‌شناسی کاربردی شادکامی» چیزی در حدود کسب و کار شاد بودن است اما در ترجمه فارسی، به واژه «کاربردی» برای اشاره به روانشناسی شادکامی برگردانده شده است. فلسفه اخلاقی نویسنده اثر هم، مبتنی بر خودبهره‌مندی روشنگرانه است؛ آموزه‌ای اخلاقی در میانه راه خودخواهی صرف و از خودگذشتگی افراطی. این‌آموزه می‌گوید انسان نه باید خودخواه محض باشد نه این‌که به‌طور کامل خود را فدای خواست دیگران کند.

مولف کتاب «روان‌شناسی کاربردی شادکامی»، پژوهش‌های علمی و تجربه‌های بالینی را ادغام و از این‌رهگذر، راهبردهای ایجاد شادی را ترسیم کرده است. گریگر می‌گوید آن‌چه در این‌کتاب آمده، بازنمای منابعی از دانش است که در طول یک‌عمر از افراد مختلف یاد گرفته است. او می‌گوید وقتی تصمیم گرفتید شادکامی را هدف اصلی زندگی قرار دهید، فهم این‌که شادکامی دقیقا چیست مهم می‌شود و با رسیدن به این‌فهم است که فرد در انتخاب بهترین روش‌های لازم برای رسیدن به چنین‌زندگی خوش‌دلانه‌ای در موقعیت خوبی قرار می‌گیرد.

کتاب پیش‌رو ۴ بخش اصلی دارد که به‌ترتیب عبارت‌اند از «بنیان شادکامی»، «تمرین‌های شادکامی»، «برنامه عملیاتی برای شادکامی شما» و «پایدارکردن شادکامی در زندگی». این‌بخش‌ها در مجموع ۱۱ فصل را در بر می‌گیرند.

بخش اول کتاب، ۳ فصل دارد که به این‌ترتیب‌اند: چالش‌های شادکامی، بینش شادکامی، ذهنیت‌های شادکامی.

فصول چهارم تا هشتم هم در بخش دوم کتاب قرار دارند که به این‌ترتیب هستند: هدف نهایی خود را زندگی کنید، شادکامی با خود، شادکامی با دیگران، شادکامی با زندگی، با اصول اخلاقی خود زندگی کنید.

سومین‌بخش کتاب هم فقط فصل نهم را با عنوان «ایجاد برنامه عملیاتی برای شادکامی شما» را شامل می‌شود. فصول ۱۰ و ۱۱ هم در بخش چهارم کتاب قرار دارند که به این‌ترتیب‌اند: «عملیات پایدارکردن شادکامی: مسیر روان‌شناختی» و «عملیات پایدار کردن شادکامی: مسیر فلسفی».

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

خواننده عزیز، مطمئنم که شما باهوش، موفق و آگاه هستید. با این‌حال، از شما می‌خواهم که نگرش «من این مطالب را می‌دانم» را به حالت تعلیق درآورید و نگرش «نمی‌دانم» را پیش‌فرض بگیرید. در این صورت است که احتمالا اطلاعات جدیدی که به اشتراک می‌گذارم برای شما ارزشمند خواهد بود.

متعهد و مسئولیت‌پذیر باشید

حقیقت این است که شما، و تنها شما، مسئول انتخاب‌هایتان هستید. به عبارت دیگر، همیشه حق انتخاب دارید و شما انتخاب‌گرِ گزینه‌هایی هستید که برگزیده‌اید. بنابراین کاملا مسئول نتایجی هستید که در زندگی ایجاد می‌کنید، یا نمی‌کنید.

این‌ واقعیتی دلهره‌آور و البته شگفت‌انگیز است. اگر مسئولیت خود را برای عمل مطابق بینش‌ها و استراتژی‌هایی که در این‌کتاب عرصه می‌شوند جدی بگیرید، به شادکامیِ مطلوب خواهید رسید. بنابراین، این گزینه را انتخاب کنید که با انرژی درگیر مطالب آن شوید؛ به این فکر کنید که چگونه می‌توانید از آن به نفع خود استفاده کنید؛ و مهم‌تر از همه، استراتژی‌های آن را در متن زندگی خود وارد کنید. آیا می‌توانید شادی بیشتری را تجربه کنید؟ می‌دانم که می‌توانید. اما می‌خواهید چنین کنید؟ به شما بستگی دارد.

این‌کتاب با ۳۷۲ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۳۰۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5949235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha