۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۰۶

رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم اعلام کرد؛

پوشش ۸۵ درصدی جمعیت هدف جهرم و خفر در پویش ملی سلامت

پوشش ۸۵ درصدی جمعیت هدف جهرم و خفر در پویش ملی سلامت

جهرم-رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: با اجرای پویش ملی سلامت و غربالگری فشار خون و دیابت در سطح کشور، طی یک و نیم ماه گذشته ۸۵ درصد از جمعیت هدف این طرح تحت پوشش قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رحمانیان صبح چهارشنبه در جلسه هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جهرم با تاکید بر اهمیت توجه به حوزه بهداشت و پیشگیری در کاهش هزینه‌های نظام سلامت و تأثیر مثبت اجرای طرح‌های پیشگیرانه مانند پویش ملی سلامت اظهار کرد: اقدامات حوزه بهداشتی با هدف پیشگیری از بروز بیماری انجام می‌شود که در این راستا طرح پویش ملی سلامت برای کنترل و کاهش بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت در کشور اجرا شد و خوشبختانه در این زمینه عملکرد همکاران بهداشتی افتخار آفرین بود.

وی ضمن قدردانی از اقدامات جهادی و خدمات دلسوزان حوزه بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: با همت همکاران اهداف طرح محقق شد و به شاخص‌های مد نظر رسیدیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه بیماری دیابت و پرفشاری خون دو بیماری بی علامت اما خطرناک هستند که با این طرح بسیاری از مبتلایان که حتی خود از بیماری بی اطلاع بودند شناسایی شده و برای روند مراحل درمان معرفی شدند، بیان کرد: این خود گام بلندی در توسعه سلامت جامعه و بهبود روند درمان و کاهش هزینه‌ها دارد.

رحمانیان با این توضیح که جمعیت هدف منطقه برای اجرای پویش ملی سلامت در کل شهرستان جهرم و خفر بود، اظهار کرد: بیش از ۸۵ درصد از افراد تحت پوشش غربالگری شدند.

کد خبر 6002448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha