۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۵۵

امام جمعه زنجان:

مردم‌همواره نقش تاثیرگذاری در صحنه‌های مختلف داشتند

مردم‌همواره نقش تاثیرگذاری در صحنه‌های مختلف داشتند

امام جمعه زنجان گفت: مردم‌همواره نقش تاثیرگذاری در صحنه‌های مختلف از قبیل حضور در دوران هشت سال دفاع مقدس و دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی ایران داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی خاتمی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زنجان با بیان اینکه در آستانه دهه مبارک فجر قرار داریم و بهترین زمان جهاد تبیین است، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی اهمیت زیادی دارد به طوری که از آن به عنوان معجزه بزرگ قرن یاد می‌کنند.

وی افزود: در دگرگونی و بروز انقلاب عوامل مختلفی تأثیرگذار است و آرمان‌های انقلاب، حضور مستمر مردم و عامل رهبری سه ضلع مثلث مهم پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن سال ۵۷ را تشکیل می‌دهد.

خاتمی ادامه داد: معمار کبیر انقلاب اسلامی در ۱۲ بهمن سال ۵۷ وارد کشور شد و امام خمینی (ره) انسانی عارف معنوی، وارسته و به دور از مسائل مادی و معنوی بود و ویژگی‌های شاخصی دیگری هم داشت.

امام جمعه زنجان گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نقش بسزایی در پیشبرد پیروزی انقلاب داشت و با ورود ایشان و حمایت‌های مردمی انقلاب اسلامی شتاب بیشتری به خود گرفت و در ۲۲ بهمن به پیروزی رسید.

خاتمی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران با رأی خود به قاطع خود به نظام جمهوری اسلامی ایران اعتماد و حمایت خود را از انقلاب اسلامی به اثبات رسانند، افزود: مردم پشتوانه نظام، ستون و پایه انقلاب هستند و همواره نقش تأثیرگذاری در صحنه‌های مختلف از قبیل حضور در هشت سال دفاع مقدس و دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران داشتند.

وی در ادامه با اشاره به دیدار ائمه جماعات با رهبری در ۲۶ دی امسال، افزود: در این دیدار رهبری ۹۹ بار از کلمه مردم استفاده کردند و این خود بیانگر آن است که رهبری به حضور مردم و نقش آفرینی آنان در صحنه‌های مختلف تاکید دارند و این مهم همواره باید مورد توجه مسؤولان امر قرار بگیرد.

امام جمعه زنجان همچنین به سالروز حماسه ۶ بهمن مردم آمل در سال ۶۰ و شکست فتنه جریان ضدانقلاب در آمل اشاره کرد و با بیان اینکه حماسه ۶ بهمن آمل منشأ عبرت‌های تاریخی در کشور شد، گفت: این رخداد برگ زرین و پرافتخار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.

حجت الاسلام خاتمی به انعقاد قرارداد کمپ دیوید در سال ۵۷ اشاره کرد و با بیان اینکه دولت‌های استعماری همواره در تلاش برای ضربه زدن به آرمان فلسطین هستند، افزود این اولین پیمان صلح میان طرفین جنگ اعراب و اسرائیل بود که به صلح میان مصر و اسرائیل انجامید.

وی ادامه داد: انور سادات اولین رئیس وقت یک کشور عربی از طرفین جنگ اعراب و اسرائیل بود که به صلح با اسرائیل و به رسمیت شناختن این کشور اقدام کرد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه ۷۵ سال است که اسرائیل خانه و زندگی فلسطینیان را مورد تاخت و تاز قرار داده است، گفت: امروز اسرائیل غاصب در سایه حمایت دولت‌های استعماری همانند آمریکا در غزه جنایات متعددی را انجام می‌دهد لذا ملت‌های مسلمان و آزای خواه جهان نباید در قبال این جنایات سکوت کنند.

خاتمی با بیان اینکه مساله غزه همچنان موضوع نخست جهان اسلام است و نباید فراموش شود، افزود: همه دنیا می‌دانند در واقعه غزه ابهت اسرائیل در هم شکسته شد و فلسطینیان محبوبیت بیشتری یافتند.

کد خبر 6004982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha