۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۱۹

خدرویسی:

پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد تومان ودیعه مسکن به محرومان

پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد تومان ودیعه مسکن به محرومان

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به اینکه ۴ میلیون و ۹۷۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: امسال ۲۳۰۰ میلیارد تومان ودیعه مسکن به محرومان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین خدرویسی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در نشست خبری اظهارداشت: در نهاد الهی خدمت گذار محرومین در همه نقاط کشور از مرزها تا مرکز هستیم و بر اساس نیاز و مشکلات نیازمندان عمل می‌کنیم و خدمت می‌دهیم همچنین در حال حاضر ۴ میلیون و ۹۷۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند.

وی با اشاره به اینکه هدف راهبردی کمیته امداد توانمندسازی و خدمت برای خروج از چرخه فقر است، گفت: لذا برنامه مدون و جامعی برنامه ریزی شده و با استفاده از ظرفیت بالفعل و بالقوه خانواده‌ها است.

خدرویسی گفت: برخی مددجویان زمین‌گیر، سالمند با بیمار صعب العلاج اند و مستعد شغل نیستند و صرفاً حمایتی هستند، دسته دیگر متناسب داشتن شغل هستند و توانمندسازی برای این دسته اجرایی می‌شود و امدادرسانی کمیته امروز هوشمند و کارآمد است و خدمات کامل الکترونیک و تسهیل شده و هر فرد نیازمندی در منزل درخواستش را در سامانه ثبت کند بر اساس قید فوریت خدمات به آن ارائه می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان اینکه ۱۲۰ خدمت متناسب شرایط مددجویان ارائه می‌دهیم، افزود: البته در حوزه درمان و تأمین مسکن نیاز به کمک‌های دولت و مجلس هستیم.

خدرویسی اعلام کرد: ۴ هزار مددکار متعهد در کمیته امداد و ۳ هزار مددکار در مراکز نیکوکاری داریم و بزرگترین شبکه مددکاری را داریم.

وی در مورد تأمین مسکن مددجویان گفت: با هماهنگی نهادهای انقلابی و دولت سازمان کمیته امداد از سازمان‌های موفق مسکن ساز است و سالانه تعداد قابل توجهی مسکن افتتاح و در اختیار نیازمندان داده می‌شود همچنین در پرداخت اجاره و ودیعه مسکن، در ده ماه گذشته ۲,۳۰۰ میلیارد تومان ودیعه مسکن به مددجویان پرداخت کرده‌ایم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اعلام کرد: پرداخت نقدی مستمری مددجویان برای یک نفر، ۷۷۰ هزار تومان، خانواده دو نفره یک میلیون و ۹۰ هزار، خانواده ۳ نفره ۱ میلیون ۵۲۵، خانواده چهار نفره ۱ میلیون و ۷۰۰ و مستمری برای خانواده ۵ نفره به بالا ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان است.

وی تاکید کرد: گاهی برای یک خانواده در یک ماه ۲۰۰ میلیون تومان پرداختی انجام می‌شود و این افراد دریافتی از سوی کمیته امداد دارند که جهت درمان و یا تأمین مسکن است و مستمری فقط یک مورد خدمات است.

خدرویسی گفت: همچنین پیگیر افزایش مستمری مددجویان برای سال آینده بر اساس مصوبه مجلس به میزان ۳۰ درصد هستیم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امدادگفت: امسال ۶۰ هزار سری جهیزیه شامل ۵ قلم کالای اساسی تحویل و ۳۰ هزار مورد هم کارهای آن در حال انجام تا برای کل نو عروسان جهیزیه تأمین شود.

وی اعلام کرد: برای عیدی مددجویان زمانی که تأمین منابع صورت گیرد انجام خواهد شد. همچنین از ابتدای سال ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در قالب ۲۱۵ هزار فقره، تسهیلات از سوی صندوق ولایت به مددجویان ارائه شده است.

کد خبر 6014913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha