۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۳۰

مدیر کل استاندارد خوزستان خبر داد؛

جلوگیری از ورود ۲۵۰ میلیون لیتر بنزین غیراستاندارد به خوزستان

جلوگیری از ورود ۲۵۰ میلیون لیتر بنزین غیراستاندارد به خوزستان

اهواز - مدیر کل استاندارد خوزستان گفت: از ترخیص ۲۵۰ میلیون لیتر بنزین وارداتی مغایر با استاندارد در خوزستان جلوگیری شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی داوودی با بیان اینکه امسال ۷۱۰ میلیون لیتر بنزین وارداتی از مرزهای استان وارد کشور شد، اظهار کرد: ترخیص ۲۵۰ میلیون لیتر به دلیل مغایرت با استاندارد، مورد موافقت قرار نگرفت.

داوودی بیان کرد: با همراهی دادگستری و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان نواقص این محموله بر اساس قوانین استاندارد برطرف شد.

وی گفت: ۷۰ میلیون لیتر از این محموله بنزین به کشور مبدا مرجوع شد و باقی محموله بعد از تأیید انطابق با استاندارد ترخیص شد.

داوودی افزود: امنیت و سلامت مردم در اولویت اقدامات اداره کل استاندارد است و با همراهی و همکاری دستگاه‌های نظارتی و قضائی استان نظارت بسیار خوبی بر محموله وارداتی از مرزهای استان در حال انجام است.

مدیر کل استاندارد خوزستان ادامه داد: بنزین تولیدی در پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) استان دارای گواهی استاندارد است.

وی افزود: بنزین تولیدی در پالایشگاه آبادان گواهی استاندارد ندارد که این موضوع با همکاری دادستانی استان تا زمان دریافت شاخصه‌ها و گواهی استان پیگیری می‌شود.

داوودی اظهار کرد: نقدی که مدیران این شرکت به این موضوع دارند تحریم‌ها و موانعی است که برای خرید تجهیزات وجود دارد و استاندارد اجباری را مشمول بنزین نمی‌دانند.

مدیر کل استاندارد خوزستان تصریح کرد: با این وجود اقدامات لازم و نامه نگاری‌ها برای دریافت گواهی استاندارد توسط این شرکت همچنان ادامه دارد.

کد خبر 6016251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • شهروند درجه صد IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
      0 0
      کیفیت بنزین خوزستان واقعا پایینه. بنزین تهران رو زدم ماشین کمترین ناک و مصرفش قابل توجه بود. بخاطر مقایسه در ارتفاع جغرافیایی یکسان، همون بنزین رو آوردم تو خوزستان مصرف کردم اما متوجه شدم مصرف و لرزش خودرو کمتر بود. حیفه خوزستان که تولیدکننده باشه و سوخت خودروهاش انقدر کم کیفیت باشه