۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۵۷

رییس هیات نظارت بر انتخابات کردستان:

مهمترین وظیفه بازرسان نظارت بر فعالیت نامزدها است

مهمترین وظیفه بازرسان نظارت بر فعالیت نامزدها است

سنندج_رییس هیأت نظارت بر انتخابات استان کردستان گفت: مهمترین وظیفه بازرسان نظارت بر فعالیت نامزدها و نیز سلامت انتخابات در روز رأی گیری است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرادعلی بهمنی بعدازظهر دوشنبه در نشست هیأت بازرسی انتخابات کردستان اظهار کرد: بازرسان هیأت بازرسی استان باید براساس مواد ۷۵ تا ۸۵ قانون انتخابات نسبت به رصد موارد قانونی تبلیغات انتخاباتی همت گمارند و بر فعالیت تبلیغاتی نامزدها نظارت داشته باشند.

وی با اشاره به ویژگی‌های بازرسان در انتخابات افزود: متانت، قانونمندی، هوشمندی، ایثار و سرعت عمل از ویژگی‌های بارز بازرسان به شمار می‌رود که باید مورد توجه باشد.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات کردستان زمان تبلیغات نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را از ساعت ۱۲ بامداد روز پنجشنبه سوم اسفند ۱۴۰۲ اعلام کرد و بیان داشت: این زمان تا تا ۸ صبح روز پنجشنبه ۱۰ اسفند ادامه دارد.

بهمنی خاطرنشان کرد: مهمترین وظیفه بازرسان نظارت بر فعالیت نامزدها و نیز سلامت انتخابات در روز رأی گیری است و با شروع رسمی تبلیغات، روند فعالیت نامزدها نیز شدت می‌گیرد و باید نظارت لازم توسط بازرسان انجام شود تا خارج از مسیر قانونی اقدامی شکل نگیرد.

وی به نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هشدار داد که با هرگونه تخلفات انتخاباتی که محرز شود، به شدت برخورد خواهد شد.

بهمنی با بیان اینکه دیوارنویسی و نصب بنرهای خارج از استاندارد (۷۰ در ۱۰۰) ممنوع است، تصریح کرد: هر گونه دیوارنویسی موجب محرومیت فرد از ۲ دوره نمایندگی مجلس شده و بنرهای خارج از عرف نیز توسط شهرداری و فرمانداری، جمع آوری می‌شوند.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات کردستان خاطرنشان کرد: یک‌هزار و ۲۹۶ بازرس بر انتخابات ۱۱ اسفند در کردستان نظارت دارند که باید با همدلی و همراهی با اعضای شعب، از ایجاد تنش جلوگیری کنند.

کد خبر 6032027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha