۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۵۵

حافظ کل قرآن کریم:

طرح «زندگی با آیه‌ها» ادامه‌دار باشد

طرح «زندگی با آیه‌ها» ادامه‌دار باشد

تبریز-یک حافظ کل قرآن کریم گفت: طرح زندگی با آیه‌ها قابل تحسین است و امیدوارم ادامه‌دار باشد.

سینا طباخی در گفت‌وگو با مهر ضمن اشاره به طرح زندگی با آیه‌ها با تاکید بر آیه شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن هدی للناس و بینات من الهدی و الفرقان، اظهار کرد: زندگی با آیه‌ها طرح بسیار خوبی بوده و به نوعی حفظ موضوعی آیات است.

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان، ماه ربیع القرآن (بهار قرآن) بوده و در این ماه ثواب تلاوت یک آیه از قرآن کریم برابر با ختم کل قرآن کریم است؛ بنابراین از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: اینکه آیات را با مفهوم و معانی حفظ کنیم، می‌تواند کاربردی‌تر باشد و در ذهن ماندگاری بیشتری داشته باشد، با توجه به آیه "فاقرءاو ما تیسر من القرآن" این طرح قابل تحسین است و امیدوارم ادامه‌دار باشد.

طباخی خاطرنشان کرد: از اثرات و نتایج این طرح می‌توان به تربیت حافظان قرآن متعدد، تبلیغ حفظ قرآن و گرایش مردم در سنین مختلف به سمت حفظ قرآن، حفظی که همراه با تدبر در آیات است، اشاره کرد.

وی یادآور شد: همانطور که رهبر معظم انقلاب در طلیعه ماه مبارک رمضان در دیدار با جامعه قرآنی کشور به بحث تدبر در قرآن تاکید فرمودند؛ بنابراین حفظ قرآن همراه با معانی و تدبر، امر بسیار زیبایی است.

وی گفت: باید جذابیت‌های قرآن کریم را تبیین کنیم، به‌ویژه برای جوانان و نوجوانان در مدارس، مساجد، جلسات مذهبی و… و ارزش و جایگاه قرآن، جذابیت و کاربرد آن برای عموم مردم روشن شود تا درک کنند که قرآن چه اندازه می‌تواند در زندگی به انسان کمک کند.

این حافظ قرآن کریم تاکید کرد: طبیعتاً جوان‌ها بیش از پیش در محضر قرآن قرار می‌گیرند و از تعالیم آن بهره مند خواهند شد، قرآن به انسان آرامش و برنامه زندگی می‌دهد و جوان ما باید این را درک کند، این کتاب آسمانی سرشار از دستورات کاربردی برای زندگی است.

کد خبر 6056792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha