۱۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۲۲

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی:

امروز فلسطین مساله کل جهان و در واقع رویارویی حق و باطل است

امروز فلسطین مساله کل جهان و در واقع رویارویی حق و باطل است

تبریز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی گفت: امروز فلسطین، مساله کل جهان و در واقع رویارویی حق و باطل است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمدحسین بلاغی در محفل ادبی «مبشرات» که در آستانه روز قدس برگزار شد، اظهار کرد: امروز فلسطین، مسئله کل جهان و در واقع رویارویی حق و باطل است.

وی همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با شعرا و ادبا گفت: ایشان شعر را از قدرتمندترین رسانه‌ها و تولید سرمایه‌های معرفتی و معنوی عنوان کردند.

بلاغی، جایگاه شعر و رسانه در تبیین حقایق در عصر حاضر را مهم توصیف کرد و گفت: هم رسانه و هم ادبیات مقاومت باید فعال باشد و منحصر به یک رویداد و حادثه نباشد بلکه یک جریان رسانه‌ای و ادبی با محوریت مقاومت باید ایجاد شود.

وی اضافه کرد: شعر مقاومت جامعه را از بی طرفی به سمت حقیقت طلبی رهنمون می‌شود، موج ایجاد می‌کند و شورآفرینی می‌کند.

بلاغی با اشاره به اینکه رسانه و شعر و ادبیات مقاومت نباید تنها به واژه‌ها و تصنیف‌ها و تصویرها بسنده کند، گفت: شعر مقاومت نیازمند روایتگری است.

وی اظهار کرد: در این راستا به سه نوع روایتگری نیاز داریم که یکی روایت نسل کشی و فاجعه انسانی، دیگری مقاومت مردم فلسطین و سومی روایت گروه‌هایی است که در جریان فلسطین سکوت کرده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی همچنین تدبیر امام خمینی (ره) در نامگذاری روز قدس را اتفاقی عظیم برای جهانی شدن مسئله فلسطین برشمرد و از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه دعوت کرد تا حضوری گسترده و تأثیرگذار در راهپیمایی روز قدس داشته باشند.

کد خبر 6069031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha