۱۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۰۵

آیا ترامپ زندانی می‌شود؟

آیا ترامپ زندانی می‌شود؟

رئیس جمهور سابق آمریکا در پرونده کیفری پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن، مجرم شناخته شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در پرونده حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن، مجرم شناخته شده است و حالا قاضی پرونده باید یک تصمیم بزرگ بگیرد؛ فرستادن نامزد ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا پشت میله‌های زندان!

هیات منصفه دادگاه سرانجام ترامپ را در ۳۴ فقره اتهام شامل جعل اسناد تجاری به منظور مخفی کردن حق السکوت پرداختی به بازیگر مذکور، مجرم اعلام کرد. خوآن مرچان، قاضی این پرونده زمان اعلام حکم ترامپ را ۱۱ جولای(۲۱ تیر) تعیین کرده است. در این فاصله، وکلا و دادستان‌ها مجازات موردنظر خود را به قاضی توصیه می‌کنند.

برای افرادی که در ایالت نیویورک به جرم جعل اسناد تجاری متهم می‌شوند، جریمه زندان به ندرت در نظر گرفته می‌شود. اندرو وین‌اشتاین، وکیل مدافع نیویورکی که در سال ۲۰۰۹ وکالت فردی با اتهام مشابه را برعهده داشت، گفت: معمولا این قبیل پرونده‌ها، جزو مواردی نیست که انتظار داشته باشید یک مجرم دولتی بدون سابقه کیفری حکم زندان دریافت کند. اما درباره ترامپ همه چیز فرق می‌کند. بنابراین تصور نمی‌کنم که بتوان در این پرونده از نقطه نظر تاریخی نظر داد چون او یک موجود کاملا متفاوت است!

ترامپ به ۳۴ فقره اتهام اقرار نکرده و تاکید کرده که با شاکی پرونده هیچ رابطه‌ جنسی نداشته است!

براساس مقررات، جرم جعل اسناد تجاری می‌تواند حداکثر چهار سال حبس در پی داشته باشد. ۶ کارشناس حقوقی از جمله وکلای مدافع و دادستان‌های اسبق آمریکایی، به رویترز گفته‌اند که در نیویورک به ندرت پیش آمده است فردی همچون ترامپ بدون سابقه کیفری، برای جرمی همچون جعل اسناد تجاری، به زندان محکوم شود و معمولا برای چنین جرایمی حکم جزای نقدی بریده می‌شود. هرچند به گفته آنها، چنین حکمی غیرممکن نیست و زود است که بخواهیم درباره مجازات ترامپ صحبت کنیم.

قاضی مرچان برای تصمیم‌گیری درباره مجازات ترامپ، احتمالا شدت و درجه حساسیت اتهامات را به دلیل ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا مد نظر قرار خواهد داد. همچنین تصمیم ترامپ مبنی بر عدم اقرار به جرم، در تصمیم وی تاثیرگذار خواهد بود.

مرچان در جریان انتخاب هیات منصفه در ۱۶ آوریل درباره رد صلاحیت یکی از اعضای این هیات که در سال ۲۰۱۷ در شبکه اجتماعی نوشته بود «ترامپ را زندانی کنید»، گفت: همه می‌دانند که اگر ترامپ در این پرونده مجرم شناخته شود، احتمال زندان رفتنش وجود دارد.

تلاش برای زندانی کردن یکی از روسای جمهور سابق آمریکا که البته می‌توان برای او شانس پیروزی در انتخابات ماه نوامبر را نیز متصور شد و علاوه بر این، حق استفاده از خدمات حفاظتی ۲۴ ساعته سرویس مخفی آمریکا را نیز دارد، چالش بی‌سابقه‌ای خواهد بود.

کد خبر 6124082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • فرزین ترهنده IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
      1 0
      لعنت بر ترامپ. انشاالله یک روز انتقام،حاج قاسم از این رئیس جمهور فاسد سابق امریکا گرفته شود. ترامپ بخاطر این اقدام تروریستی ضدانسانی باید مجازات شود.