۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۲۷

احتمال مبارزه سرنوشت‌ساز با گرایی؛

اشتباه عجیب کشتی‌گیر ایران شانس حضور مستقیم در المپیک را گرفت

اشتباه عجیب کشتی‌گیر ایران شانس حضور مستقیم در المپیک را گرفت

نماینده ایران در مسابقات کشتی فرنگی رنکینگ مجارستان به دلیل اشتباه عجیب و غیرحرفه ای در کمتر از یک ثانیه تا پایان مبارزه با حریف کوبایی شانس حضور مستقیم در بازی های المپیک را از دست داد.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه رقابت‌های کشتی فرنگی رنکینگ مجارستان، در وزن ۶۷ کیلوگرم محمدرضا گرایی که در بالای جدول حضور داشت در دور نخست با نتیجه ۴ بر ۲ سلیمان نصر از تونس را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه ۵ بر ۱ از سد ماماداسا سیلا از فرانسه گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. گرایی در این دیدار با نتیجه ۶ بر ۱ مغلوب لری ابولادزه قهرمان جهان از گرجستان شد و به دیدار رده بندی راه یافت.

همچنین سعید اسماعیلی دیگر نماینده کشورمان در این وزن، در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر نستور آلمانزا از شیلی را از پیش رو برداشت. وی در دور با نتیجه ۶ بر صفر والنتین پتیک از مولداوی را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. او در این مسابقه برابر حریف کوبایی خود روی تشک رفت و در شرایطی که تا یک ثانیه مانده به پایان مبارزه ۷ بر ۵ از حریف پیش بود به گمان این که کشتی تمام شده است پشت به حریف و رو به بیرون تشک کرد که با زیرکی حریف کوبایی فن کمر خورد و ۷ بر ۹ شکست خورد.

طبق چرخه انتخابی کشتی فرنگی در وزن ۶۷ کیلوگرم، هر کشتی‌گیری که مدال طلا را در این مسابقات کسب کند، ملی‌پوش این وزن در المپیک خواهد بود. در صورتی که گرایی مدال نقره و اسماعیلی مدال برنز می گرفتند، طبق چرخه انتخابی تیم ملی، گرایی ملی‌پوش این وزن می شد.

در حالت عکس برنده یک رقابت رو در رو، ملی‌پوش را تعیین می‌کند. در صورتی که هر دو کشتی‌گیر مدال برنز بگیرند، گرایی به یک پیروزی و اسماعیلی به دو پیروزی در رقابت رو در رو نیاز دارند.

در صورتی که اسماعیلی موفق به پیروزی بر گرایی شود و به مدال نقره برسد و گرایی نیز صاحب مدال برنز شود، پس از ۳۰ دقیقه یک کشتی بین این دو برگزار و نفر برنده، ملی‌پوش این وزن خواهد شد. در صورتی که اسماعیلی مدال  کسب کند و گرایی مدال نگیرد، اسماعیلی ملی‌پوش این وزن خواهد شد.

کد خبر 6131355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      7 2
      تنها راه رسیدن حق ب حق دار این مثل آمریکا کلا اسم رسم بی خیال بشید یه انتخابی تو همه ورنا برگزار کنید هر استان یه نماینده بفرسته قهرمان انتخابی بره المپیک حالا یزدانی از قاسمپور شکست بخوره یا ببره تو فرنگی هم همینجور شک نکنید اون موقع انگیزه کشتی گیرا گمنام صدبرابر میشه
    • امین IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      1 0
      گند زد اصلا مگه میشه کشتی تموم نشده پشتتو میکنی به حریف بی عقلی محض بود
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      1 0
      این چه کاری بود کردی
    • ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      2 0
      حیف
    • ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      0 0
      فدای سرم
    • میلاد IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      1 0
      کشتی گیر خوبیه فقط اشتباه کرد دس داد و ول کرد همین بازم خسته نباشه