۲۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۲۰

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه عنوان کرد؛

افتتاح جاده ترانزیتی برکت تا دهه دوم تیرماه

افتتاح جاده ترانزیتی برکت تا دهه دوم تیرماه

کرمانشاه- معاون عمرانی استاندار کرمانشاه به اقدامات خوب انجام شده در مسیر جاده‌ای و تردد زوار اشاره کرد و از افتتاح جاده ترانزیتی برکت تا دهه دوم تیرماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، طهماسب نجفی ظهر جمعه در جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه که با حضور رئیس ستاد اربعین و استاندار در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: به منظور آماده سازی مرز خسروی در ایام اربعین برای حضور زوار سال گذشته یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شد که حوزه راه‌ها یکی از مهم‌ترین مسائل در این امر بود.

وی با اشاره به اینکه جاده‌ها در عبور و تردد زوار و سلامت آنها بسیار نقش مؤثر دارند، افزود: با توجه به اینکه ۷۰ درصد از زائران اربعین برای تردد از مرزهای خسروی و مهران از جاده‌های کرمانشاه عبور می‌کنند اربعین سال گذشته ۳۳۰ کیلومتر از محورهای استان کرمانشاه زیر بار ترافیکی رفته و هم اکنون بخش زیادی از مسیر جاده به روکش آسفالت نیازمند است.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: ۹ پروژه‌های پیشنهادی اولویت دار اربعین سال ۱۴۰۳ به ستاد مرکزی اربعین ارسال شده که از این مواد ۲ قطعه در بزرگراه کربلا به طول ۲۱ کیلومتر که هنوز چهار خطه نشده و بیشترین تصادفات و تلفات در این مسیر صورت می‌گیرد که در صورت تکمیل شدن از تهران تا خسروی به صورت چهار خطه تردد برقرار خواهد بود.

نجفی ادامه داد: با توجه به اهمیت این مسیر بزرگراه کربلا در تردد زوار می‌توان ۶ کیلومتر را آماده سازی کرد و در صورت تأمین اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی به موقع این عدد را می‌توان با تلاش‌های شبانه روزی تا ۱۰ کیلومتر تا پیش از اربعین نیز رساند.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی دیگر راه‌های مهم در ایام اربعین که نیاز به تکمیل و بازسازی دارند، گفت: محور سنقر-بیستون از دیگر مسیرهایی است که قرار بود به صورت چهار بانده راه اندازی شود و اکنون برای تکمیل این پروژه اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومانی مورد نیاز است.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه فرودگاه کرمانشاه را نیز به عنوان یکی از مسیرهای مهم تردد زوار مورد بحث و بررسی قرار داد و بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه قرار بود برای تکمیل باند فرودگاهی استان اعتبار ۹۰ میلیارد تومانی تخصیص دهد که اکنون با نزدیکی به ایام اربعین و لزوم بهبودی وضعیت فرودگاه و تکامل باند فرودگاهی نیازمند تخصیص هرچه سریع‌تر آن خواهیم بود.

نجفی عنوان کرد: همچنین یکی دیگر از جاده‌های با اهمیت در مسیر ترانزیتی جاده برکت بوده که با اقدامات انجام شده در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با اعتبار ۸۰ میلیارد تومانی در قرارداد بسته شده در سال گذشته امید است ۱۵ تا ۲۰ تیر ماه به بهره بردارید برسد.

وی در ادامه به سایر پروژه‌های اولویت‌دار مرز اشاره و یادآوری کرد: نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی و راه اندازی کامل ۱۰۳ هکتار پارکینگ در مرز خسروی و همچنین نیاز به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ترمیم و تکمیل پنج سوله ۲ هزار متری سپاه نبی اکرم (ص) که ظرفیت اسکان روزانه پنج هزار نفر خواهیم بود.

نجفی در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته جمع آوری فاضلاب در مرز به صورت سنتی انجام می‌گرفته امسال به منظور تکمیل تصفیه خانه و شبکه فاضلاب مرز خسروی اعتبار ۱۰۳ میلیارد تومان هستیم که در صورت تأمین ۵۰ میلیارد تومان از این اعتبار می‌توان تکمیل تصفیه خانه را به سال بعد موکول اما شبکه فاضلاب را تا اربعین راه اندازی کنیم.

کد خبر 6136271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha