۲۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۱۷

برنامه‌های ویژه موکب مکتب سلیمانی در مهمونی کیلومتری غدیر

برنامه‌های ویژه موکب مکتب سلیمانی در مهمونی کیلومتری غدیر

موکب مکتب سلیمانی امسال هم در مهمونی کیلومتری غدیر میزبان دوستداران امیرالمومنین در این جشن میلیونی است.

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که ۱۰ روز بیشتر به روز عید غدیر و مهمونی بزرگ کیلومتری غدیر نمانده، موکب‌های شهر تهران خود را برای برگزاری هرچه بهتر این جشن سراسری که علاوه بر تهران در دیگر شهرهای کشور نیز برگزار می‌شود آماده می‌کنند. بیش از ۲۲۰۰ موکب امسال در مهمانی ۱۰ کیلومتری تهران حد فاصل میدان آزادی تا خیابان دماوند سبلان از مهمان این مراسم پذیرایی می‌کنند. پیش بینی می‌شود امسال ۵ میلیون نفر از مردم در مهمانی ۱۰ کیلومتری شرکت کنند که رقم نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش خواهد داشت.

موکب مکتب شهید سلیمانی نیز امسال همچون ۲ سال گذشته که در جشن غدیر حضور فعال داشت با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تربیتی و همچنین توزیع اقلام خوراکی حضور خواهد یافت. سید علی موسوی از خادمین این موکب به برخی برنامه‌های سال گذشته خادمین اشاره کرد و گفت: سال گذشته در زمان اعلام شده یعنی از ساعت ۱۸ تا ۲۲ برنامه‌های ویژه‌ای از قبیل توزیع شام مختصر جوجه کباب و پک‌های فرهنگی را داشتیم. بخشی از موکب به طب سنتی و ویزیت مراجعه کنندگان با حضور اساتید طب سنتی اختصاص داشت.

وی با مهم دانستن جشن غدیر و لزوم برگزار این جشن بیان داشت: بحث عید غدیر با دیگر مناسبت‌هایی نظیر محرم و اربعین متفاوت است. مبالغی که به نام حضرت علی (ع) هزینه می‌شود حساسیت‌های خاص خودش را دارد و ما هم سعی می‌کنیم به بهترین نحو این مبالغ را هزینه کنیم.

موسوی تصریح کرد: موکب مکتب سلیمانی در حقیقت یک گروه جهادی است که در کنار موضوع اربعین و برپایی موکب در مرز مهران چند سالی است که در موضوع غدیر و جشن غدیر هم ورود پیدا کرده و همه تلاش ما این است که در این عید بزرگ برای کودکان و نوجوانان برنامه‌های ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه موکب مکتب سلیمانی امسال در نزدیکی تئاتر شهر برپاست افزود: امسال هم همچون سال گذشته بحث توزیع جوجه کباب و شربت، سیب زمینی سرخ کرده و اقلام خوراکی را داریم و در صورت همکاری دوستان غرفه طب سنتی را نیز دایر خواهیم کرد. از آنجا که همه اقشار جامعه در این جشن حضور دارند تلاش ما این است پذیرایی خوبی از مهمانان امیرالمومنین (ع) صورت بگیرد. برنامه ویژه ما برای کودکان همچون سال گذشته تهیه بسته‌های فرهنگی و اهدای جوایز برای همراه کردن آنان در این جشن است.

کد خبر 6139295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      0 0
      بجای این خرجهای دست چند جوان را بگیرید تا به سر زندگی بروند ول خرجی از جیب ملت تا کی