۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۱

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان: 

آمار اشتغال به کار زندانیان کردستان به ۷۰ درصد رسید

آمار اشتغال به کار زندانیان کردستان به ۷۰ درصد رسید

سنندج_ دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان گفت: آمار اشتغال به کار زندانیان کردستان به ۷۰ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جباری صبح چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه کردستان به پیگیری برخی قوانین از جمله قانون جوانی جمعیت که به جوانان مرتبط است پرداخت و افزود: قوانین این موضوع وظایفی را برای دستگاه‌ها تعریف کرده است که پیگیر آن بوده‌ایم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان خاطرنشان کرد: از سیاست‌های دادستانی آن است که به بحث جلب و جذب منابع بپردازد و در بسیاری از واحدهای تولیدی که حساب‌های بانکی آنها در خارج استان بود به داخل استان برگردانده شد و نیاز است بانک‌ها به قانون جوانی جمعیت پایبند باشند.

وی به قانون مدیریت پسماندها پرداخت و افزود: مسائل زیست محیطی و بهداشتی آن از یک‌طرف و مسائل مربوط به تولید و درآمد آن نیز از طرف دیگر مورد توجه است چرا که اگر پسماندها به درستی مدیریت شود موجب ایجاد درآمد می‌شود.

جباری با بیان اینکه بیش از ۱۰ مورد سازه غیرمجاز در اطراف رودخانه سد قشلاق قلع و قمع شده است، تصریح کرد: بی‌شک از ظرفیت‌های سنندج رودخانه قشلاق است و باید ازاین ظرفیت در حوزه گردشگری بهره ببریم.

وی به قانون حمایت از اطفال و نوجوانان پرداخت و عنوان کرد: بر مبنای این قانون وظایف ادارات مشخص شده و به تدریج توضیحات لازم به آنها ارائه می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان اضافه کرد: مرکزی برای کودکان بی سرپرست و بدسرپرست و کودکان خیابانی برای بازیافت شأن انسانی آنها را در استان ایجاد خواهیم کرد.

وی افزود: اشتغال زندانیان که از سیاست‌های کلی نظام است در زندان‌های استان مورد توجه بوده و هر زندانی براساس توانمندی که دارد در شغلی فعالیت دارد.

جباری گفت: ۴۲۷ اشتغال نشسته، ۹۰۹ نفر اعزام به کار و ۲۲۷ نفر به صورت کارگاهی در داخل زندان فعالیت دارند و سال جاری اشتغال به کار زندانیان استان به ۷۰ درصد رسیده است.

کد خبر 6141480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha