۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۸

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان خبر داد؛

بازداشت ۴۸ متهم در حوادث تروریستی امسالِ سیستان و بلوچستان

بازداشت ۴۸ متهم در حوادث تروریستی امسالِ سیستان و بلوچستان

زاهدان_ رئیس کل دادگستری سیستان وبلوچستان از دستگیری ۴۸ متهم در اقدامات تروریستی استان از ابتدای سال خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۷ نفر مربوط به اقدامات تروریستی راسک و چابهار هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین علی موحدی راد پیش از ظهر امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و فرا رسیدن دهه امامت و ولایت گفت: از ابتدای سال تا به امروز در بحث دستگیری معاندین در گروه‌های تکفیری با تلاش‌هایی که نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی داشتند ۴۸ متهم را دستگیر کردیم.

وی ادامه داد: از بین این ۴۸ متهم ۱۷ نفر به اقدامات تروریستی شهر راسک و چابهار مربوط هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی راد گفت: همه این متهمین در بازداشت قرار دارند تا تحقیقات کاملی را انجام و پس از تکمیل تحقیقات نتیجه را به استحضار هموطنان برسانیم.

وی ادامه داد: امسال در کشور بیشترین آمار عفو زندانیان را سیستان و بلوچستان به خود اختصاص داده، در مجموع در اعیاد عید فطر و حدود هزار و ۳۳۹ نفر در استان مشمول رأفت نظام و رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: از این تعداد، هزار و ۱۲۴ نفر به مناسبت عید سعید فطر و ۲۱۵ نفر به مناسبت عید قربان مشمول عفو شده اند.

وی گفت: در سال گذشته ۶۵۰ مورد آزادی مشروط و ۲۹۷ مورد تعلیق مجازات در استان داشتیم که به ترتیب در سه ماهه نخست امسال نیز تاکنون ۳۲۱ مور آزادی مشروط و ۱۰۲ مورد تعلیق مجازات، انجام شده است.

موحدی راد اظهار کرد: سال گذشته چهار هزار و ۸۲۵ هکتار و امسال حدود ۲۲۰ هکتار رفع تصرف اراضی در سیستان و بلوچستان انجام شده که ارزش مجموع آنها، بیش از ۵۳ هزار میلیارد ریال است.

موحدی راد با بیان اینکه یکی از معضلات سیستان و بلوچستان وجود سلاح‌های غیرمجاز است، ادامه داد: سال گذشته سه هزار و ۲۶۳ قبضه سلاح جنگی و هزار و ۴۷ قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط شد.

وی تاکید کرد: ما خادم مردم هستیم، برای دستگاه عدالت، هیچ تفاوتی بین شیعه و سنی، فارس و بلوچ وجود ندارد، وقتی امنیت نباشد، برای هیچ کس نیست و وقتی امنیت در جامعه پایدار باشد، آسایش و رفاه برای همگان فراهم است.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی مدیر خادم و دلسوز مردم بود، ادامه داد: ریل گذاری خوبی طی مدت فعالیت دولت سیزدهم در بخش‌های مختلف کشور، انجام شد، حضور مردم در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری سیلی به دشمن خواهد زد، مردم توقع دارند رئیس جمهور جدیدشان، خادم و در میان آنان باشد و ملاک سنجش نامزدها، ویژگی‌های شهید جمهور است.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بیان کرد: تشییع باشکوه شهدای خدمت مردمی بودن شهید رئیسی را نشان داد چرا که این شهید خدمت، دغدغه مردم را داشت و طی مدت فعالیتش، خستگی ناپذیر در میدان خدمت به آنان بود و سیره زندگی او درس عبرت برای دیگران شد.

کد خبر 6141595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha