۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۱۳

گفت‌وگوی مهر؛

واقعیت غدیر یک محتوای تحول‌آفرین برای بشریت است

واقعیت غدیر یک محتوای تحول‌آفرین برای بشریت است

همدان- مسوول قرارگاه مهاد بخش شیرین سو کبودراهنگ گفت: واقعه غدیر یکی از موضوعات مهم جامعه اسلامی و محتوای تحول‌آفرین برای بشریت است که بشریت را به اوج کرامت و عظمت انسانی خواهد رساند.

مرتضی لطیفی در گفت وگو با خبرنگار مهر، با تأکید بر تبیین ماهیت این واقعه تاریخی برای مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان گفت: واقعه غدیر یکی از موضوعات مهم جامعه اسلامی و یک محتوای تحول‌آفرین برای بشریت است که بشریت را به اوج کرامت و عظمت انسانی خواهد رساند.

وی معرفی واقعه غدیر را از ضروریات امروز جامعه دانست و بر لزوم تبیین و تشریح محتوای غدیر، ولایت و امامت برای همگان تأکید کرد و افزود: تولید برنامه‌های مختلف در راستای معرفی غدیر اهمیت بالایی دارد که در این هفته برنامه‌های مختلفی از جمله برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

وی به برنامه‌ها و فعالیت‌های در حال انجام توسط قرارگاه مهاد به مناسبت عید سعید غدیر خم توسط اشاره کرد و افزود: برگزاری ۸ جشن متمرکز در ۲۶ نقطه از شهر و روستاهای شهرستان کبودراهنگ، برگزاری مسابقات نقاشی ویژه کودکان از دیگر برنامه‌های این جشن می‌باشد.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات نقاشی، توزیع بسته‌های فرهنگی، برپایی ایستگاه‌های ماشین‌نویسی، کاروان شادی خودرویی، ایستگاه‌های صلواتی و روز عید غدیر خم برنامه حرم تا حرم از روستای عبدالمومن تا روستای چالو از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای این عید بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه همه این مراسم‌ها را قرارگاه مردمی به نام مهاد جوانان انقلاب اسلامی منطقه شیرین سو برعهده دارند افزود: این برنامه‌ها از روز چهارشنبه ۳۰ خرداد در روستای عبدل آباد شروع و تا روز عید غدیر خم به ترتیب در روستاهای قوچه، چهار سوق، روستای قطار آغاج، روستای قادر آباد و روستای صفار ریز به همراه برنامه‌های متنوع فرهنگی قرعه کشی و اهدا جوایز برگزار می‌شود.

مسؤول قرارگاه مهاد بخش شیرین سو شهرستان کبودر آهنگ همدان گفت: در راستای معرفی، ترویج و انتقال فرهنگ غدیر به نوجوانان و نسل‌های آینده و الگو سازی عید غدیر، برپایی جشن غدیر در شهرستان کبودرآهنگ و روستاهای این شهر بیش از ۸ برنامه متمرکز غدیری از سوی این قرارگاه طراحی و پیش‌بینی شده است و در حال برگزاری است

کد خبر 6143160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha