۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۴۱

مسوول کمیته امنیتی ستاد انتخابات خراسان رضوی:

۲۰ هزار نفر وظیفه تامین امنیت انتخابات را برعهده دارند

۲۰ هزار نفر وظیفه تامین امنیت انتخابات را برعهده دارند

مشهد- مسوول کمیته امنیتی ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: ۲۰ هزار نیروی امنیتی در راستای مقابله با هر گونه تهدید در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد زهدی ظهر چهارشنبه با حضور در استودیوی انتخابات استانداری خراسان‌رضوی که ویژه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در مکان استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: پس شهادت آیت‌الله رئیسی، بنابر قانون انتخابات زودهنگام برگزار و به امید خدا در هشتم تیر ماه، حماسه بزرگ چهاردهمین دوره انتخابات توسط مردم رخ خواهد داد.

مسؤول کمیته امنیتی ستاد انتخابات خراسان رضوی با بیان اینکه به لحاظ امنیتی، تاکنون هیچ مشکل اساسی اتفاق نیفتاده است، افزود: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب، چهار رکن مهم انتخابات رقابت، سلامت، مشارکت و امنیت باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: ارکان اطلاعاتی و امنیتی در استان توجیه و مشرف به وظایف خود هستند و به‌لحاظ وظیفه، تمهیدات امنیتی لازم برای انتخابات پیش‌بینی شده است.

زهدی گفت: ۲۰ هزار نفر نیروی امنیتی در راستای مقابله با هر گونه تهدید در سه لایه مراقبت و حفاظت از صندوق‌ها، نظم عمومی و حفاظت فیزیکی، از نیروهای فراجا و بسیج گماشته خواهند شد.

مسؤول کمیته امنیتی ستاد انتخابات خراسان رضوی بیان کرد: برای حفاظت از زیرساخت‌ها، برق و فیبر نوری که مرتبط با انتخابات است نیز پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است که چنانچه ضرورتی پیدا کرد، از برق اضطراری استفاده کنند تا هیچ اختلالی در امنیت انتخابات به وجود نیاید.

وی افزود: ۳۴ فرماندار شهرستان توجیه و موضوعات امنیتی رصد شده و مهیای برگزاری یک انتخابات پرشور هستیم.

زهدی خاطر نشان کرد: موارد امنیتی برای حضور کاندیداها در مشهد پیش بینی شده است و امروز ۳ کاندیدا وارد مشهد خواهند شد بنابر قانون ابلاغ‌شده، برگزاری سخنرانی تبلیغاتی در فضای روباز و مکان غیرقابل‌کنترل ممنوع اعلام شده است.

مسؤول کمیته امنیتی ستاد انتخابات خراسان رضوی افزود: بنابر قانون، برقراری هرگونه کارناوال خودرویی در انتخابات ریاست‌جمهوری ممنوع است؛ زیرا نباید انسداد مسیر صورت بگیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که احتمال برگزاری انتخابات در دور دوم وجود دارد؟ بیان کرد: چنانچه انتخابات به دور دوم برسد، یک هفته بعد از دور اول، یعنی ۱۵ تیر ۱۴۰۳ مجدداً برگزار خواهد شد و ما از همین الان، تدابیر لازم را اندیشیده‌ایم و آمادگی کامل داریم.

زهدی تصریح کرد: برای کل استان، اطلس امنیتی پیش‌بینی شده و شرایط امنیتی هر شهرستان مشخص است و بنابر آن، اقدامات اطلاعاتی و امنیتی صورت گرفته است.

کد خبر 6148752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha