۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۲۱

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

اجرای طرح بصیرت عاشورائی در امامزادگان نهاوند

اجرای طرح بصیرت عاشورائی در امامزادگان نهاوند

همدان-رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند گفت: برنامه‌های محرم امسال در قالب طرح بصیرت عاشورایی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه پیش بینی شده است.

مهدی سوری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این برنامه‌ها از روز ۱۷ تیر (اول ماه محرم) آغاز شده و تا ۱۴ شهریور (پایان ماه صفر) در تعدادی از بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: ویژه برنامه نوجوانان حسینی با عنوان «احلی من العسل» در پنجم محرم با حضور نوجوانان در بقعه متبرکه شاهزاده محمد و علی (ع) پیش بینی شده است و طبق روال هر سال نیز در اولین جمعه از ماه محرم که امسال مصادف با ششم محرم است برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در ۸ بقعه برگزار می‌شود.

سوری گفت: همچنین مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا و نماز جماعت ظهر عاشورا در بقاع متبرکه اقامه می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند بیان کرد: اجرای مراسم چهارپایه خوانی و برگزاری همایش رهروان زینبی در بعدازظهر روز ۱۱ محرم با حضور بانوان و اقامه عزای سالروز شهادت امام سجاد (ع) از دیگر برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی است.

وی افزود: برپایی خیمه‌های معرفت، ایستگاه‌های صلواتی، روضه‌های نیابتی و محافل انس با قرآن از دیگر برنامه‌هایی است که در این طرح در آستان مقدس امامزادگان اجرا می‌شود.

کد خبر 6160622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha